پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با متوقف کردن ارسال سلاح برای اسرائیل مرتکب اشتباه شده است.

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1403
در سرویس
دولت آمریکا مدعی شده به دلیل آغاز عملیات اسرائیل در رفح ارسال برخی سلاح‌ها به این رژیم را متوقف کرده است.
نتانیاهو همچنن مدعی شد که نظامیان ارتش اسرائیل هر کاری از دستشان برمی‌آید را برای اینکه مردم از رفح خارج شوند انجام می‌دهند. نخست‌وزیر اسرائیل گفت امیدوار است بتواند راهی برای حل اختلافات ادعایی با رئیس‌جمهور آمریکا پیدا کند. نتانیاهو گفت: «من بایدن را از سال‌های خیلی قبل می‌شناسم. ۴۰ سال و حتی بیشتر. ما اغلب با هم هم‌نظر بودیم اما اختلافاتی هم داشتیم. توانسته‌ایم آنها را رفع کنیم. امیدوارم بتوانیم این یکی را هم رفع کنیم.»
وی اضافه کرد: «ما هر کاری که مجبور باشیم را برای محافظت از کشورمان و بالتبع، محافظت از آینده‌مان انجام خواهیم داد. معنای این حرف این است که ما حماس را از جمله در رفح شکست خواهیم داد. چاره دیگری نداریم.»
دولت آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه است که تا کنون به شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی منجر شده است. واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه به طرق مختلف اعم از وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ارسال تسلیحات و تلاش‌های دیپلماتیک از اسرائیل در این جنگ حمایت کرده است. سیاست‌های کاخ سفید اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا به همراه داشته که دامنه آن در روزهای گذشته به دانشگاه‌ها رسیده است.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/169953

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی