پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

تشییع اجتماعی شهید جمهور را سرمایه اجتماعی انقلاب می خوانند؛ تشییعی که با حجم بالای حضور مردمی و قدردانی از زحمات خادمان ملت دهان یاوه گویان را بست و دشمن را خلع سلاح کرد و به گفته رهبر معظم انقلاب باید در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم کامل شود.

منتشر شده در 20 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ شاید سی ام اردیبهشت سال 1۴۰۳برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود و هر سال به روزهای پایانی این ماه بهاری که برسیم مردم یاد رئیس جمهوری را در خاطر بیاورند که در مسیر خدمت از جانش گذشت؛ رییس‌جمهوری که نه پشت میز بلکه میدان عمل را برگزید، در ارتفاعات ورزقان و حین خدمت شهید شد اما نگذاشت خواسته مردم بر زمین بماند!

تشییعی مانا در حافظه تاریخ

به طور قطع سوم خرداد و تمام روزهای سی و یک اردیبهشت تا آن روز تاریخی هم برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت خواهد شد. روز تشییع پیکر شهید جمهور و تشییع تاریخی آن هم در تاریخ ماندنی خواهد شد. روزی که مردم آمدند تا رییسی عزیز را تا سرای همیشگی آن در کنار امام غریب تشییع کنند و روزهایی که در تمام شهرهای این سرزمین پر عزت مردم آمدند تا دشمن بداند مردم هنوز آرمان های انقلاب را در دل و جان دارند و قطعا قدر خادمان خود را به خوبی می دانند.
روزی که به باور بسیاری سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بار دیگر رقم خورد و خودی نشان داد تا دشمنان این مرز و بوم را انگشت به دهان بگذارند و این مراسم را چنان در گوش فلک بپیچاند که حتی آنهایی که برای یاوه گویی برنامه ریزی کرده بودند خلع سلاح شده و حرفی در برابر این حجم از حضور نداشته باشند.

سرمایه ای برای همیشه تاریخ

قطعا تشییع شهید رئیسی، سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بوده و برای همیشه تاریخ هست! اماچرا تشییع شهید رئیسی سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی است؟
در پاسخ به این سوال می توانیم گذری به اتفاقات پاییز ۴۰۱ داشته باشیم؛ روزهایی که دشمن طی یک برنامه ریزی و مهره چینی از پیش تعیین شده نهایت زورش را زد تا بلکه بتواند انسجام و وحدت ملی مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی را بشکند؛ روزها ناآرامی و اغتشاش ایجاد کرد؛ مزدوران دلاری چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور اجیر کرد و با انواع ترفندها و حقه های کثیف سیاسی و اجتماعی و شکستن هنجارها و نمایش ناهنجاری ها و تابو شکنی ها سعی کرد سرمایه اجتماعی انقلاب که همان حضور و پشتیبانی همیشگی مردم است را بستاند.
دشمن سعی داشت با پروپاگاندای رسانه ای و غالب کرد دروغ به جای راست و کتمان و پنهان کردن واقعیات آن هم با بهانه ای مسخره آنچه خواهان آن بود یعنی تجزیه ایران اسلامی را رقم بزند.

تصورات اشتباه دشمن

تا قبل از سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان خادمش و شهادت مظلومانه آنها هنوز هم دشمن تصور میکرد موفق شده است اما تشییع تاریخی شهید جمهور و حضور میلیونی مردمی که از شدت غم و اندوه بر سر و روی خود می کوبیدند و در غم از دست دادن خادمان ملت اندوهگین بودند در این مراسم واقعیت دیگری هم برای بدخواهان داخلی و هم دشمنان خارجی این انقلاب نمایان ساخت و آن اینکه مردم هنوز پای این نظام و انقلاب ایستاده اند و قطعا تشییع تاریخی این شهید عزیز سرمایه اجتماعی انقلاب بوده و هست.


باید به ملت ایران دست مریزاد گفت، ملتی که همیشه پشت این نظام و انقلاب ایستاده اند و سهم اعظمی در عزت و اقتدار این کشور اسلامی دارند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172576

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی