پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز جمعه، پنجم ژانویه با انتشار آماری از مجروحان دائمی ارتش اسرائیل در نبردهای غزه نوشت که این وضعیت در تاریخ تل‌آویو بی سابقه است.

منتشر شده در 15 دی 1402
در سرویس

یدیعوت آحارانوت نوشت که «تعدادِ در حال افزایش زخمی‌های ارتش به یک حادثه ملیِ دارای ابعاد تاریخی تبدیل شد؛ سازوکاری وسیع برای توان‌بخشی مجدد به ۳۴۰۰ سرباز نیازمندیم».

براساس گزارش این رسانه عبری وزارت جنگ تل‌آویو گزارش داده که انتظار می‌رود «بیش از ۱۲۵۰۰ سرباز اسرائیلی طی جنگ غزه بصورت دائم معلول شده‌ باشند».

بعد از گذشت ۹۰ روز از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه، سخنگوی ارتش با اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی تاکنون به کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ اسرائیلی اعتراف کرده اما آمار رسمی و واقعی تعداد مجروحان را اعلام نمی‌کند.

منابع بیمارستانی اما در گفت‌وگو با رسانه‌های عبری مغایرت آماری بین نهادهای اسرائیلی را تایید و از پذیرش روزانه مجروحان جنگی خبر می‌دهند. بیمارستان بیلینسون در تل‌آویو شب گذشته اعلام کرد که ۳ نفر از مجروحان ارتش را پذیرش کرده است.

پیش از آن هم بیمارستان بیمارستان سوروکا در اولین روز از سال میلادی جدید اعلام کرده بود که تنها در ۲۴ ساعت ۹ نظامی مجروح اسرائیلی را پذیرفته است.

یدیعوت آحارانوت در پاین گزارشش نوشت که به طور کلی از ابتدای جنگ غزه تاکنون ۲۳۸۴ سرباز با درجات مجروحیت مختلف به بیمارستان سوروکا منتقل و از خدمت ارتش خارج شده‌اند.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/153815

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی