پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش توئیتری جهت پرس

شهادت بیش از پنج هزار کودک در غزه آن هم طی چند هفته، داستان تلخ و غمبار زندگی کودکانه فلسطینی‌ها را در «روز جهانی کودک» روایت می‌کند؛ کشوری که لحظات ناب کودکی در آن زیر سایه دائمی ترور و وحشت از رژیم اشغالگر سپری می‌شود.

منتشر شده در 29 آبان 1402

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۵۵۰۰ کودک در غزه شهید شده‌اند. در حالی که ۱۸۰۰ تن نیز مفقود هستند و احتمالا در زیر آوارهای ناشی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی دفن شده‌اند. هزاران نفر نیز مجروح شده‌اند.

امروز روز جهانی کودک است که در جهان این روز را برای کودکان جشن می‌گیرند اما برای کودکان غزه جشن و شادی وجود ندارد. آن‌ها بی هیچ گناهی خانه‌ها روی سرشان آوار می‌شود، مجروح می‌شوند، کشته می‌شوند، عزیزانشان را از دست می‌دهند و یتیم می‌شوند. رویاهای کودکی‌شان زیر آوارها دفن می‌شود و برای سال‌ها با ترس و مشکلات روانی خواهند زیست. این کودکان هر وقت صدای شلیک و بمباران را می‌شوند می‌پرسند آیا ما را نیز می‌کشند؟! گناهمان چیست؟

«خالد قزمار» مدیرکل جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین گفت: روز جهانی کودک در حالی می‌آید که یکی از شنیع‌ترین و خشونت‌آمیزترین کشتارها در حق کودکان فلسطینی در غزه رخ داده است. کودکان دست کم ۴۰ درصد از قربانیان این کشتار جمعی هستند.

کودکان در هر جایی از جهان که باشند حق دارند در آرامش زندگی کنند و از حقوق خود برخوردار باشند اما در غزه، جایی که هر چند سال یک بار با جنگی خونین و تجاوزی شنیع از سوی اشغالگران صهیونیست روبرو است، کودکان نه تنها در آرامش نیستند، نه تنها حقوقشان پایمال می‌شود بلکه زیر آتش خشم صهیونیست‌ها هستند.

قزمار، وکیل فلسطینی می‌گوید: هر دقیقه‌ای که تجاوز به غزه متوقف شود می‌توان جان صدها کودک را نجات داد.
کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار فجایع کودک کشی در غزه روز کودک کشی را به جای روز جهانی کودک یادآور شدند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/148090

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی