پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حاشیه نگاری از دیدار تاریخی کارکنان نیروی دریایی ارتش با رهبرانقلاب

یک جمله از خانم پهلوانی‌زاده(همسر یکی از دریانوردان ناوگروه) خیلی به دلم نشست که گفت: «نمیدانم بغض اشتیاقم را باید مردانه، همانگونه که طی 8 ماه ماموریت ناوگروه از فرزندانم پنهان کردم فرو بخورم و یا دخترانه از ذوق دیدار پدر خود اشک شوق بریزم.»

منتشر شده در 16 مرداد 1402
در سرویس

احمد کارآمد – ساعت 7 صبح بود و جز اولین افرادی بودم که وارد حسینیه امام خمینی شدم. راستش رو بخواید، از شب قبل که از دعوت به این دیدار تاریخی مطلع شدم، خواب از سرم پریده بود. 

کم‌کم مهمانان سفیدپوش مراسم وارد حسینیه شدند. لباس‌های یک دست سفید کارکنان نیروی دریایی، فضای حسینیه رو روشن‌تر از چیزی که هست نشون میداد. حسینیه امام خمینی‌ امروز شاهد حضور قهرمانان ناوگروه 86 ارتش و خانواده‌هاشون بود. همون ناوگروهی که 360 درجه حرکت به دور کره زمین و نزدیک هشت ماه روی آب بودن رو پشت سر گذاشتند و حالا با روسفیدی از انجام موفقیت آمیز چنین ماموریت مهمی به دیدن فرمانده کل قوا آمده بودند.

قبل از تشریف فرمایی حضرت آقا،‌ چیزی که خیلی به چشم میومد بازیگوشی بچه‌ها بود. اکثرشون سر اینکه کجا بشینند تا بتونن آقا رو خوب ببینند و جلوتر باشند با همدیگه کل‌کل می‌کردند. یک نفرشون قبلا به دیدار آقا اومده بود، داشت از خاطرات دیدار قبلی برای دوستانش می‌گفت.

روایتی از دیدار ناوگروه 86 با رهبر انقلاب

امیر موسوی که با لباس نیروی دریایی ابهت خاصی هم داشت،‌ جز آخرین مسئولینی بود که وارد حسینیه شد. کم‌کم لحظه موعود فرا رسید. وقتی رهبری وارد حسینیه شدند به‌یکباره همه، حتی همان بچه‌ها هم از ابهت ایشون میخکوب سرجاشون ایستادند.

وقتی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد،‌ تازه به خودم‌ اومدم و متوجه شدم که کجا هستم. بلافاصله شعارهای حماسی ارتشی‌ها که با نظم خاصی خطاب به آقا می‌گفتند شروع شد. انگار در چهره‌هاشون این جمله که “تو به ما جرات طوفان دادی” موج میزد. عجب صحنه‌ای بود. باوقار و باوقار و باوقار.

روایتی از دیدار ناوگروه 86 با رهبر انقلاب

شعارها که تموم شد، ارتشی‌ها خیلی منظم نشستند. البته جز این هم انتظار نداشتم. بالاخره ارتشه و نظم مثال زدنیش. 

ابتدا امیر ایرانی و در ادامه امیر فتاحی گزارش کوتاهی از عملیات مهم ناوگروه۸۶ در گردش به دور زمین توسط ناو تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران دادند. از حماسه آفرینی پهپادها و هلی کوپتر تمام ایرانی همراه ناوگروه گفتند.

از چهره‌های متعجب مردم کشورهای مختلف در طول این مسیر طولانی گفتند، از مردمانی که باورشون نمیشد کشوری به نام ایران، همون ایرانی که آمریکا براشون تصویر کرده بود، اینقدر قدرتمند باشه که زیر سایه سنگین‌ترین تحریم‌ها هم خودش ناو جنگی بسازه و دست به چنین عملیات حساسی بزنه.

در میان صحبت‌های این دو فرمانده روی نمایشگر حاضر در حسینیه مطالب جالبی که حاوی اطلاعات مهمی هم بود به نمایش در میومد. مثلا اینکه ناوگروه 86 برای اولین بار در دنیا بدون توقف از دو اقیانوس آرام و اطلس عبور کردند، اهمیت این موضوع زمانی مشخص میشه که بدونیم کشورهای دیگه مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا و … هنگام طی این مسیر در جزایری که در این اقیانوس‌ها اشغال کردند، پهلو می‌گیرند و تجدید قوا می‌کنند.

بعد از فرماندهان، همسر یکی از دلاورمردان ارتشی در سخنرانی خودش از اشک‌های پنهانی همسران و مادران این قهرمانان ایران زمین گفت،
از بغض خانم‌هایی که دوری چند ماهه از مردان خانواده رو تحمل کردن تا امروز بیان و سفره دلشون رو پیش «پدر» باز کنن. 

روایتی از دیدار ناوگروه 86 با رهبر انقلاب

یک جمله از خانم پهلوانی‌زاده(همسر یکی از دریانوردان ناوگروه) خیلی به دلم نشست که گفت: «نمیدانم بغض اشتیاقم را باید مردانه، همانگونه که طی 8 ماه ماموریت ناوگروه از فرزندانم پنهان کردم فرو بخورم و یا دخترانه از ذوق دیدار پدر خود اشک شوق بریزم.»

حقیقتا دیدن چهره‌های پدران و فرزندانی که به دلاورمردان ارتشی خودشون افتخار می‌کردند، هر ایرانی رو پر از شعف و غرور می‌کرد.

و اما آقا،‌ جملات خودشون رو با تشکر صمیمانه شروع کردند. از مجموعه فرماندهان و کارکنان ناوگروه ۸۶ و همه کسانی که در طراحی، پشتیبانی و اجرای این عملیات بزرگ نقش داشتن، تشکر کردند. مثل همیشه در ابتدای صحبت یاد شهدا کردند و فرمودند افتخارآفرینی امروز ناوگروه 86 ، میوه شیرین شهیدان نیروی دریای ارتش و سپاه در سال‌های گذشته است.

رهبری از نکات ارزشمند این عملیات همچون قدرت طراحی، دانش نظامی، شجاعت نیروها و قدرت تحمل سختی‌ها یاد کردند و یادآور شدند: ما می‌گوییم 8 ماه روی آب بودند، ولی آنانی که دو سه روز سفر دریایی داشتند می‌دانند که 8 ماه عملیات دریایی و طی مسیر 65 هزار کیلومتری یعنی چه!

رهبر انقلاب این حرکت نیروی دریایی را مصداق آیه شریفه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ دانستند و  از مسئولین مطالبه کردند که ابعاد مختلف این عملیات در دانشگاه‌ها تدریس بشه و فرمودند که ارزش سیاسی این حرکت از ارزش نظامی آن بیشتر نباشد، قطعا کمتر نیست.

روایتی از دیدار ناوگروه 86 با رهبر انقلاب

رهبری در ادامه به فلاکت دریانوردی ما در دوران پهلوی و قاجار هم اشاره کردند و فرمودند: درس مهم عملیات 360 برای کشور این بود که همگان فهمیدند این انقلاب است که دریا را برای مردم ایران از تعطیلی در آورد.
ایشان حضور ارتش در اقیانوس‌ها را حضور امنیت ساز لقب دادند و اعلام کردند که ارتش با این کار نشان داد دریاهای آزاد برای همه مردم دنیاست، نه دو سه کشور ابرقدرت و استکباری!

آقا فرمودند ویژه‌خواری در مسائل عمومی بشریت جزو خصوصیات آمریکا و ابرقدرت‎ها است و اگر بتوانند حتی دریاها را هم به نام خود سند می‌زنند تا دست دیگران از آن‌ها کوتاه شود، اما شما با حضور خود و مقابله با اقدامات خصمانه آن‌ها برای ناکامی یا تخریب این سفر، ثابت کردید که دریاهای آزاد متعلق به همه است.

ولی امر مسلمین جهان در انتهای بیاناتشون هم گفتن که داستان این سفر هشت ماهه، میتونه دستمایه ساخت آثار هنری قرار بگیره. در واقع ایشون سوژه رو به هنرمندان دادند، حالا باید دید گوش شنوایی بین این قشر هست؟

نکته پایانی رهبری به تصویر کشیدن واقعیت های امروز ایران برای دشمنان اسلام و ایران بود، آنجایی که برخلاف خواسته و اراده دشمن، مردم ایران حضور چشمگیری در عزاداری های محرم امسال داشتند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1652

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی