پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سید مهدی دزفولی، نویسنده و مستندساز گروه سفیر فیلم، در مورد اکران مستند لاتارینو و برخورد دوگانه آذری جهرمی در خصوص اکران این مستند توضیحاتی را منتشر کرد.

منتشر شده در 16 مرداد 1402
در سرویس

سید مهدی دزفولی، نویسنده و مستندساز گروه سفیر فیلم، در مورد اکران مستند لاتارینو با توضیح اینکه ابتدا این مستند برای افراد مرتبط با معاونت علمی در دولت منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت توضیحاتی را منتشر کرد. او در توضیحات خود می‌نوسید: حدود ۴ ماه قبل در ابتدای اردیبهشت ماه 1402 بود که مستند لاتارینو تمام شد و در اکرانهای خصوصی این مستند را برای چهره های مختلف فعال در حوزه اکوسیستم استارتاپی تا فعالین در حوزه شرکت های دانش بنیانبه نمایش گذاشتیم و نظر آنها را نسبت به این مستند میگرفتیم. یک روز تماسی با آقای مهندس آذری جهرمی داشتیم. جواب تماس را ندادند اما حدود یک ساعت بعد تماس گرفتند و فرمودند با من تماس گرفتید و در خدمتم. برام جالب بود وزیر سابق ict انقدر سریع و راحت قابل دسترسی هست و‌ حقیقت اینکه از این  روحیه و راحت برخورد کردن خوشم آمد. توضیح دادم سفیرفیلم مستند جدیدی تولید کرده با موضوع نقد معاونت علمی، ایشان هم از دیدن مستند استقبال کرد و‌ پنج شنبه همان هفته قرار جلسه گذاشتیم. مهندس آذری جهرمی به همراه دو‌ نفر دیگر آمد و مستند را دیدند و فکر میکردم به دلیل برخی حرف ها عصبانی بشوند اما خونسرد و آرام مستند را نقد کردند و گفتن من ساخته شدن این مستندها را از نساختن آن ها بهتر میدانم.حتی فرمودند من بعدا در نقد این مستند هم چیزهایی مینویسم و شما را نقد می‌کنم اما گفتن همین حرف ها هم خوب است. بعد از بی انصافی سازندگان مستند همانند کارگردان و تهیه کننده در نقد عملکرد آقای سورنا ستاری در معاونت علمی گفتند و بچه های سازنده مستند گفتند سراغ ایشان رفتیم اما نیامدند. همانجا تماسی با دکتر ستاری گرفته شد و قرار شد دکتر هم مستند را ببیند و نظر بدهند و کار را نقد کنند. جلسه به خوبی و با عکس یادگاری تمام شد و البته مهندس آذری گفت مستند شما سیاسی است و هدفتان زدن دکتر ستاری برای سال ۱۴۰۴ است! تعجب کردیم که چه ربطی دارد و گفتند این برداشت را دارند!

رسانه

ده روز بعد رونمایی مستند در حوزه هنری بود اما دیگر آقای مهندس آذری جهرمی جواب هیچ تماس ما را ندادند! حتی جواب پیام های من در تلگرام را هم ندادند و حتی دکتر ستاری هم جواب تماس تلفن من و بچه های ما را هم ندادند! در اکران های دانشگاه علم و صنعت و شریف و تهران و امیرکبیر هم نیامدند.

برخلاف حرف های قبلی در نقد و بررسی مستند گویا مهندس آذری جهرمی و دکتر ستاری قصد کردند این مستند سفیر فیلم را کاملا بایکوت کنند! چرا؟ نمی‌دانم! اما حالا چهار ماه از آن جلسه گذشته و خوشحال میشویم مهندس جهرمی بگویند چرا هیچ نقدی نوشتند و چرا برای اکران به هیچ دانشگاهی نرفتند!

چرا در جواب بچه های دانشجوی دانشگاه های مختلف گفتند به ایشان گفتنه اند هیچ حرفی نزند! چه کسی گفته؟ آقای مهندس جهرمی شما همان وزیر سابق خوش برخورد و خوش تعاملی بودید که دفتر ما آمدید و مستند را دیدید و کلی بحث کردیم. حالا چرا باید این مستند را بایکوت کنید و درباره آن حرف نزنیم؟

اگر این مستند را ندیدید، در سایت http://tamasha.safirfilm.ir در دسترس علاقمندان است و میتوانید این مستند را از اینجا مشاهده کنید. این مستند تلاش کرده حرف های گفته نشده یا کمتر گفته شده در یک دهه اخیر در حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری را بگوید. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1717

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی