پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به عاقبت حامیان براندازان

رضا کوشکی، از نیروهای پدافند هوایی ایلام با آغاز اغتشاشات با حمایت براندازان شروع به تبلیغ علیه نظام کرد و هر چه در این خصوص به او تذکر داده شد اوضاع را بدتر از قبل کرد تا اینکه به حبس محکوم شد.

منتشر شده در 22 مرداد 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛ استوار یکم، رضا کوشکی نژاد، متولد 1369 ایلام.  با آغاز اغتشاشات نام وی بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. شاید تا آن روز کسی از رضا کوشکی چیزی نمی‌دانست اما ماجرا از اولین کلیپ کوشکی نژاد در حمایت براندازان شروع شد.

او در این پیام خود پیوستن ارتش به مردم را مطرح کرد و به براندازان از حمایت ارتش از آنها خبر داد.

اقدام رضا کوشکی‌نژاد خلاف امنیت ملی و تعهدش برای حفظ تمامیت ارضی ایران به عنوان یک سرباز است و با سو استفاده از موقعیتش به دنبال شهرت و جلب توجه بود. او که همچنان به انتشار تصاویر و صحبت‌های ضد ایران خود ادامه داد. با ادامه این فعالیت‌ها وی برای بار اول به اتهام  اقدام علیه نظام دستگیر شد و با وثیقه آزاد شد. وی با ادامه به منتشر کردن کلیپ‌های خود از ارتش اخراج و مجبور به ترک منازل سازمانی ارتش شد.

کوشکی نژاد در مدت کوتاه آزادی تضمینی خود در گفتگوی اختصاصی با صدای آمریکا در مورد اعتراضات مردمی گفت: «وقتی ادعای آزادی‌اندیشی و حقوق بشری را داریم به عنوان یک نظامی باید کنار مردم و خواسته به حق آن‌ها بایستیم.»

رضا کوشکی نژاد در ادامه فعالیت‌های خود نظام جمهوری اسلامی ایران را نظام دیکتاتوری خواند و آزادی بیان درایران را دروغ بزرگ جمهوری اسلامی دانست.

وی بعد از اخراج از ارتش به فعالیت‌های خود ادامه داد و دست به قمه شد و اتفاقات بیشتری را برای خود رقم زد. با ادامه اقدامات کوشکی نژاد در مراسم خاکسپاری منصوره سگوند (براندازان در جهت کشته سازی مرگ این دختر جوان که فقط همیار پلیس بوده است نه چیز دیگری را که بر اثر ایست قلبی بود را به گردن جمهوری اسلامی انداختند) دستگیر شد و در دادگاه نظامی فراخوانده و تفهیم اتهام شد. اتهامات وارده در پرونده رضا کوشکی نژاد عبارتند از: تخریب اماکن، توهین به رهبری، قدرت نمایی با سلاح سرد، اقدام علیه امنیت ملی، ایجاد جو بدبینی بین نیروهای مسلح، تبلیغ علیه نظام و غیره. در ادامه دادگاه برای او حکم حبس زده شد. او با افتخار به خانواده خود گفته است از 17 اتهامی که برای وی خوانده شده فقط حامی خاندان شاه بودن را پذیرفتم.

رضا کوشکی نژاد

او در پیامی از زندان باز هم از اغتشاشگران و معترضین دفاع کرد و از اقدامات خود ابراز پشیمانی نکرد.

اخیرا بار دیگر براندازان به حمایت از او با انتشار شایعاتی در مورد حکم دادگاه او پرداختند. رضا کوشکی نژاد که بعد از اخراج از ارتش بر روی گلوی خود جمله جاوید شاه را تتو زد، هنوز هم متوجه آن نشده است که با طناب پوسیده چه خاندانی به ته دره‌ای رفت که بازگشتی ندارد.

رضا کوشکی نژاد

خیلی از معاندین و براندازان که موقعیت او را برای زدن ایران مناسب دیدند شروع به حمایت از وی کردند. آنها در استوری‌ها و توییت‌های خود با اشاره به اینکه او یک نیروی نظامی است خواستار آزادی بی قید و شرط وی شدند. اوکه تمام زندگی و آرامش خانواده خود را فدای تفکر پوسیده پهلوی‌ها کرد از این خواندان تنها یک استوری ساده سهم او شد و شاید دیگر یادشان نیاید رضا کوشکی‌نژاد که بود.

رسانه

مادر نیکا شاکرمی هم در استوری خود نوشت:

رضا کوشکی نژاد

براندازان هم با هشتگ صدای او باشیم با تعداد کمی مطلب حمایتی به دفاع از او برخواستند.

رضا کوشکی نژاد

برخی از کاربران انقلابی نیز با به یاد آوردن زندگی لوکس و بی خیال بودن خاندان پهلوی در آمریکا از حماقت کوشکی‌نژاد برای از دست دادن آرامش و آزادی زندگی او نوشتند.

رضا کوشکی نژاد

رضا کوشکی نژاد

رضا کوشکی نژاد

رضا کوشکی نژاد

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1253

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی