پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

سید حسن نصرالله در پی سخنرانی‌ای که درباره حوادث دلخراش غزه داشت باعث واکنش‌های بسیاری از رسانه‌ها و مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی شد.

منتشر شده در 13 آبان 1402

 عطیه فکری – بیست و هشت روز از عملیات بزرگ مقاومت علیه رژیم صهیونیستی گذشت. عملیاتی که سبب شد تا جنایات اسرائیل و حامیانش بخصوص آمریکا بیش از پیش برای همگان علنی و آشکار شود و همگان در اقصی نقاط جهان به این موضوع پی ببرند که پشت پرده خباثبت و عملیات های خونین رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانانش ایستاده اند و مدام این رژیم اشغالگر را حمایت می کنند تا به اهداف شوم خود و قتل عام کودکان و زنان و مردم بی گناه بپردازند.

سخنرانی سید حسن نصرالله با میلیون ها نفر بیننده تلویزیونی در سراسر جهان یکی از تاریخی ترین سخنرانی ها در خاورمیانه بوده است. این سخنرانی نکات قابل توجهی داشته است.

در این رابطه «مصطفی نجفی» کارشناس منازعات خاورمیانه نوشت:

۱. به صورت رسمی ورود حزب الله به جنگ علیه اسرائیل را اعلام کرد. با این حال، تا زمان تغییر در سطح پاسخ اسرائیل و ادامه نبرد و مقاومت در غزه، سطح حملات حزب الله بیش از آنچه است، نخواهد رفت.

‏۲. خط قرمز نهایی را اعلام کرد. اینکه مقاومت فلسطین نباید شکست بخورد و حزب الله حاضر است در این مسیر تا دستیابی به این هدف جنگ را ادامه بدهد.

۳. به آمریکایی هشدار داد که بدون در نظر گرفتن پیام ها و تهدیدات، آماده است برای پاسخ به تهدید، وارد نبرد گسترده با واشنگتن شود.

‏۴. اشاره به ورود گروه های عراقی و انصارلله یمن به جنگ به‌معنای هماهنگی عملیاتی میان حزب الله و سایر اعضای مقاومت است. به نظر می رسد، حملات هماهنگ پس از این سخنرانی بیشتر خواهد شد.

۵. در این سخنرانی،راهبرد ابهام درباره آینده جنگ همچنان حفظ شد.در واقع، نصرالله همه چیز را رو نکرد.

‏۶. اشاره چندباره نصرالله به سایر گروه های مقاومت به معنای آن است که راهبرد توزیع ریسک دنبال خواهد شد. بدین معنا که حملات گروه های عراقی و یمنی در امتداد حملات حزب الله گسترش خواهد یافت و ریسک حملات توزیع خواهد شد.

بازتاب سخنرانی رهبر حزب الله لبنان در رسانه‌های خارجی

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص تحولات منطقه بخصوص جنایات اخیر صهیونیست‌ها و تبیین استراتژی جدید مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی با بازتاب زیادی در سطح رسانه‌های منطقه و جهان مواجه و به تیتر اصلی اخبار تبدیل شد؛ این سخنرانی در رسانه‌های جهانی بازتاب زیادی داشت که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، این رسانه صهیونیستی با اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: سید حسن نصرالله با تحسین عملیات طوفان‌الاقصی گفت این عملیات ۱۰۰ درصد فلسطینی بود. این روزنامه همچنین به تهدید نصرالله اشاره کرد و نوشت: دبیرکل حزب‌الله هشدار داد که برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای باید عملیات در غزه فورا متوقف شود.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

روزنامه صهیونیستی اسرائیل تایمز، تاکید دبیرکل حزب الله لبنان بر نترسیدن از تهدیدات آمریکا را یادآور شد و نوشت: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت و در عین حال هشدار‌های نظامی را برای مداخله آمریکا مطرح کرد.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

خبرگزاری رویترز بخشی از اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان را در راس اخبار خود قرار داد که در آن از آمریکا خواسته بود حمله به غزه را متوقف کند تا جنگ به منطقه گسترش نیابد.

این رسانه غربی نوشت: رهبر حزب الله لبنان به آمریکا درباره جنگ منطقه‌ای هشدار داد و باز شدن جبهه جنگ از لبنان و گسترش آن به منطقه را محتمل دانست.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست تیتر «همه گزینه‌های در جبهه لبنان روی میز است» را برای اظهارات امروز دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب کرد و نوشت: نصرالله به اسرائیل درباره احتمال باز شدن جبهه جدید جنگ از خاک لبنان هشدار داد.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان نیز درخواست دبیرکل حزب الله لبنان برای توقف حملات به غزه را در راس اخبار خود قرار داد.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع امنیتی آمریکا نوشت: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا با دقت اظهارات نصرالله را گوش کردند تا بفهمند برنامه بعدی حزب الله در جنگ با اسرائیل چیست.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

روزنامه گاردین چاپ لندن نیز تیتر «احتمال جنگ فرامرزی با اسرائیل در جبهه لبنان» را در راس اخبار خود قرار داد و نوشت: رهبر حزب الله، اسرائیل را تهدید به افزایش واقعی حملات تهدید کرد. این رسانه انگلیسی، سخنرانی امروز نصرالله را مورد توجه همه کسانی دانست که می‌خواهند ببینند آینده جنگ غزه چه خواهد شد.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفت

وبسایت یورونیوز با این تیتر به پوشش سخنرانی سیدحسن نصرالله پرداخت: رهبر حزب الله تهدید به تشدید جنگ با اسرائیل کرد. در متن گزارش این خبرگزاری آمده است: دبیرکل حزب‌الله گفته است که شبه‌نظامیان قدرتمند او در حال حاضر درگیر درگیری‌های بی‌سابقه‌ای در امتداد مرز لبنان و اسرائیل هستند.

بازتاب سخنان سید حسن نصرالله در رسانه‌های دنیا/ روزنامه صهیونیستی: نصراالله ضعف نظامی اسرائیل را به سخره گرفتواکنش نتانیاهو به سخنرانی سید حسن نصرالله

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد. نتانیاهو گفت: «هر گونه اشتباه بهایی برایتان خواهد داشت که تصورش را هم نمی‌کنید.»

واکنش نتانیاهو به سخنرانی سید حسن نصرالله

خبرنگار العالم درباره واکنش اسرائیلی‌ها نسبت به سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیلی‌ها در انتظار این سخنرانی بودند و لحظه به لحظه آن را رصد می کردند. آنها منتظر بودند ببینند سید حسن نصرالله در سخنان خود چه خواهد گفت. روزنامه های اسراییلی تیتر می زدند: «نصرالله، فردا چه چیزی برای ما به ارمغان می‌آورد؟.. فردا منتظر نصرالله باشید» «سخنرانی مهم نصرالله». اما گزارش روزنامه معاریو بسیار قابل توجه بود. وی در گزارشی نوشت:‌تمام حرکات و نگاه های دبیر کل حزب الله لبنان را رصد کنید زیرا مساله فقط مربوط به سخنان و اظهارات نمی شود بلکه زبان بدن نیز مهم است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی دریافته است که در جنگ غزه هرگز پیروز نمی شود لذا رژیم صهیونیستی می کوشد در ساعتهای آتی بیشترین تعداد از فلسطینیان را به شهادت برساند یا مجروح کند تا به اسراییلی ها بگوید که انتقام ۷ اکتبر را گرفته است.

خبرنگار العالم ادعای دشمن درباره وجود نیم میلیون لیتر سوخت در زیرزمین بیمارستان الشفاء غزه را جنگ تبلیغاتی به منظور آماده نمودن افکار عمومی برای بمباران این بیمارستان و توجیه چنین جنایتی دانست.

واکنش مقام کاخ سفید به سخنرانی سید حسن نصرالله

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که واشنگتن خواستار گسترش درگیری‌های جاری در غزه به لبنان نیست.

این مقام کاخ سفید در مصاحبه با رسانه دولتی VOA گفت: «ما وارد جنگ لفظی نمی‌شویم. ایالات متحده خواستار تشدید یا گسترده‌تر شدن درگیری‌هایی که حماس به اسرائیل آورد نیست ما و شریکانمان به صراحت گفته‌ایم: حزب‌الله و بازیگران دیگر اعم از بازیگران دولتی یا غیردولتی نباید سعی کنند از درگیری‌های جاری بهره‌برداری کنند.»
او اضافه کرد: «ایالات متحده خواستار گسترش این درگیری به لبنان نیست. حزب‌الله و بازیگران دیگر نباید دنبال بهره‌برداری از درگیری‌ها باشند، زیرا خرابی‌های احتمالی آن برای لبنان و مردمش غیرقابل تصور و غیرقابل اجتناب خواهد بود.»

ترس و واهمه شدید غرب از هشدار رهبر حزب الله لبنان

در پی سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله درباره غزه و نسل کشی وحشتناکی که علیه فلسطینیان به راه افتاده است، مقامات آمریکایی و اسرائیلی در واکنش‌هایی که نشان دادند، وحشت شدید آن‌ها از تهدید یا هشدار رهبر حزب الله در صحبت‌هایشان مشخص بود. مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کردند که خواستار گسترده‌تر شدن جنگ و ورود حزب الله نیستند و بهتر است که سید حسن نصرالله به فکر عواقب درگیری و تخریب گسترده در لبنان باشد.

در این میان نکته قابل توجه واکنش نتانیاهو به عنوان نخست وزیر منفور اسرائیلی‌ها هم جالب بود، ترس در کلام او هویدا بود و بارها گفت که اگر حزب الله اقدامی علیه صهیونیست‌ها نشان دهد حملات را بیشتر و شدیدتر می‌کند.

واکنش فعالان رسانه‌ای به سخنرانی سیدحسن نصرالله

سخنان سید حسن نصرالله در فضای مجازی از جمله توئیتر نیز واکنش هایی را به همراه داشت و هر کاربری برداشت و یا بخشی از این سخنرانی که را که بیش از همه پر رنگ و خاص بود در صفحه خود منتشر کرد که برخی از آن ها در ادامه آورده شده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/146739

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی