پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکس و فیلم از حضور خود و سایر مردم در راهپیمایی روز قدس واکنش‌های جالب و متفاوتی نشان دادند.

منتشر شده در 18 فروردین 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ مردم از ابتدای شروع موج طوفان الاقصی همراهی خود را با مردم مظلوم غزه نشان دادند و با شدت گرفتن جنایت‌های وحشیانه و بی‌سابقه صهیونیست‌ها همواره اعتراض خود را نشان دادند چراکه اخبار این نسل‌کشی‌ها و جنایات توسط کشورهای غربی و کشورهای همسو با اسرائیل با سانسور رسانه‌ای مواجه شده بود تا جهان در جهل و بی‌اطلاعی بماند اما روز به روز به جمعیت افراد آزاده و طرفدار حق در سراسر جهان افزوده شد.

در پی ماجرای طوفان الاقصی و اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی در حال افول و فروپاشی سیاسی و اقتصادی قرار گرفته و با شیب تند سراریزی سقوط رو به رو شده است که برای نجات خودش دست به ترورهای کور در جهت از بین بردن حامیان مردم فلسطین می‌زند مثل ترور فرماندهان ارشد نظامی ایران در سوریه که طی دو مرحله چندین نفر از آنان را به شهادت رساند. خوشبختانه مقوله شهادت امری مقدس و آرزو برای بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود، همین امر باعث شد مردم در روز جهانی قدس امسال با حضور بی‌سابقه و با شکوه خود در محل برگزاری راهپیمایی دنیا را متعجب کند چراکه شاید هر کس دیگری بود از این تهدیدها می‌ترسید و بخاطر همین وحشت با اسرائیل همراهی می‌کرد ولی ایران همراه از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش خبری این راهپیمایی با شکوه سکوت نکردند و با نمایش عکس و فیلم از این راهپیمایی مردمی تمام ابعاد آن را رسانه‌ای کردند. در اینجا به بخشی از این واکنش‌ها اشاره می‌شود.

بازتاب و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به راهپیمایی پر شور روز قدس

کاربران شبکه‌های اجتماعی و مردم روزه‌دار ایران با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس خود روایتگر این ماجرا شدند و هر کس در حساب شخصی‌اش درباره حضورش در مکان برگزاری راهپیمایی به نوعی بازتاب خبری داده بود. عده‌ای هم معتقد بودند این ازدحام جمعیت به دلیل شهدای راه قدس هم بوده است اما مسئله مهم اینست که با هر نیت و سلیقه‌ای با هدف مشترک نفرت از رژیم کودک‌کش در این راهپیمایی حضور داشتند.

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز گزارش داد ایران روز جمعه مراسم تشییع پیکر هفت شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در هفته جاری به محوطه سفارت ایران در سوریه را برگزار کرد؛ «حمله‌ای بی‌سابقه که تهران تاکید کرده انتقام آن را خواهد گرفت».

رویترز افزود: مراسم تشییع پیکر این افراد همزمان با راهپیمایی سالانه روز قدس در سراسر ایران برگزار شد که شرکت کنندگان در آن با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله به کنسولگری دمشق شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند.

این خبرگزاری در ادامه به حضور «زیاد النخاله» رهبر گروه مبارز فلسطینی جهاد اسلامی در راهپیمایی روز جمعه تهران اشاره کرد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ایران به شهدای حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه ادای احترام کرد.

خبرگزاری فرانسه با این تیتر افزود: صدها هزار نفر از مردم تهران همزمان با راهپیمایی روز قدس، در مراسم تشییع گرد هم آمدند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه تنش‌ها را در منطقه که در حال حاضر نیز درگیر جنگ غزه است، افزایش می‌دهد.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز نوشت: ایران و متحدانش راهپیمایی روز قدس را که از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گرامی داشتند و آن را مناسبتی برای ابراز حمایت از فلسطینیان می‌دانند.

این رسانه صهیونیستی همچنین به برگزاری مراسم تشییع شهدای کنسولگری ایران در دمشق همزمان با راهپیمایی روز قدس در تهران اشاره و خطر نشان کرد که هزاران نفر در این مراسم شرکت کردند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166216

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی