پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دومین وزیر پیشنهادی هم رأی نیاورد

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور رئیس‌جمهور در حال برگزاری است.

منتشر شده در 25 آبان 1400
در سرویس

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۸۳ روز قبل توفیق داشتم در همین مکان و از همین تریبون در محضر نمایندگان ملت برای رای اعتماد کابینه مسائلی را عرض کردم، با امیداوری به اینکه مسائل کشور با تلاش دولت و همکاری مجلس و همه بخش‌های کشور حل شود.

رئیسی گفت: امروز بعد از ۸۳ روز از تشکیل دولت و اعتماد نمایندگان ملت از همیشه به حل مسائل کشور امیدوارتر هستم.

وی با اشاره به بررسی‌ها برای پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش افزود: با بررسی‌هایی که در کارگروه ها انجام شد دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه های مختلف کار گروه ها از جایگاه ممتازی برخوردار شد. خود من هم با ایشان مصاحبه کردم.

رئیسی تاکید کرد: دوستان مورد اعتمادی در این حوزه با آقای فیاضی مصاحبه کردند و ایشان را فرد صالحی برای این مسئولی دانستند.

وی با بیان اینکه توصیه افراد به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست، گفت: آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمی‌کنم. باید شایستگی ها احراز شده باشد.

مخالفت کمیسیون آموزش مجلس با مسعود فیاضی

 کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارش که در صحن علنی امروز مجلس پیرامون بررسی صلاحیت «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم قرائت شد،اعلام کرد: ضمن احترام به شخصیت و سوابق پژوهشی «مسعود فیاضی» و احترام به رئیس جمهور نسبت به معرفی او، با توجه به برگزاری جلسات متعدد و بررسی دقیق موضوع، در مجموع کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد تصدی وی برای پست وزارت آموزش و پرورش، با اکثریت آراء مخالفت کرد.

 باقری «فیاضی» هیچ تحولی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد نخواهد کرد

محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: آقای فیاضی حتی یک روز مدیر یک مدرسه نبودند. آقای رئیسی فرمودند که فیاضی مدیر کل بوده است اما من پرسیدم و گفتند او حتی مدیر کل هم نبوده است.

باقری گفت: آموزش و پرورش و معلمان با این انتخاب، دلسرد می‌شوند و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور با آموزش و پرورش است، گفت: با انتخاب فیاضی برای وزارت آموزش و پرورش، تحولی که آقای رئیسی گفتند شکل نخواهد گرفت. فیاضی اصلاً مدیر نبوده است تا ما ببینیم آیا یک مدیر تحولگرا است یا خیر.

گودرزی: فیاضی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی اظهار کرد: آقای مسعود فیاضی کسی است که ذهن فعال و تسلط کافی به مشکلات آموزش و پرورش دارد و راه حل ارائه داده است.

گودرزی با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش سیاست پژوهشی است، گفت: ذهن برنامه‌ریز، نخبه بودن و کسب رتبه اول کنکور در سال ۷۳ دلیل مدعای من در خصوص توانایی‌های فیاضی است.

وحیدی: «فیاضی» از جنس آموزش و پرورش نیست

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: اظهارات من مخالفت با رئیسی‌جمهور و دولت نیست. ما با افتخار پشت سر رئیس‌جمهور انقلابی و ولایی ایستاده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین، زیربنایی‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه نظام است. وزیر آموزش و پرورش نیز مهمترین وزیری است که می‌تواند تحولی زیربنایی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس به عنوان مهمترین عنصر قانونگذاری همراه باشد، گفت: برخی در لابی و پارک‌ها با وعده مدیریتی، وزیر انتخاب می‌کنند.

وحیدی تصریح کرد: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر مخالفت با وزیر پیشنهادی با نگاه دقیق و مبتنی بر استعلامات تدوین شد.

دلخوش: رئیس‌جمهور با مجلس برای معرفی «فیاضی» مشورت نکرد

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مخالفت با وزیر پیشنهادی اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور! مجلس شما را از خودش می‌داند و در این شرایط دوست نداریم که دشمنان از دولت خرده بگیرند.

وی گفت: شما نه با مجلس مشورت کرده‌اید و نه با همکاران خودتان در دولت. جاده یک طرفه به مقصد نمی‌رسد.

دلخوش با اشاره به دفاعیه رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شما در دفاعیات خود گفتید آقای فیاضی با کتاب و مدرسه آشناست. آقای رئیس‌جمهور! کشور ما ۲ میلیون معلم و فرهنگی دارد که در طول انقلاب از میان آنها رئیس‌جمهور، وزرا و استانداران مختلفی انتخاب شده است.

نماینده مردم صومعه سرا تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور! آموزش و پرورش افراد متخصص، علمی و فرهنگی کم ندارد چرا خودتان را اذیت می‌کنید و موجب می‌شوید که فرهنگیان از شما برنجند.

وی خطاب به فیاضی گفت: شما چگونه می‌خواهید رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنید در حالی که آقای میرکاظمی گفت یک پنجم بودجه مورد نیاز را تامین می‌کند. پس شما چگونه می‌گویید این طرح را اجرا می‌کنید؟

الهیان: انتخاب افراد تکراری برای آموزش و پرورش، استمرار وضع موجود است

زهره الهیان نماینده مردم تهران در موافقت با «مسعود فیاضی» گفت: خدای خود را شاهد می‌گیرم تا همین امروز صبح تصمیمی برای نطق و موافقت با وزیر محترم پیشنهادی برای آموزش و پرورش نداشتم؛ علتش نیز این بود که احساس کردم همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند، ما باید حجتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: لذا بعد از دقت در برنامه‌ی ایشان و صحبت با صاحب نظران به این جمع‌بندی رسیدم که در موافقت با او سخن بگویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پاسخ به همکارم، جناب آقای دلخوش عرض می‌کنم که دولت آقای رئیسی بیشترین تعداد اعضای هیئت علمی را در کابینه خود نسبت به دولت‌های قبلی دارند.

وی تصریح کرد: باید در آموزش و پرورش، علاوه بر نگاه استراتژیک، نگاه آینده پژوهانه نیز داشته باشیم زیرا این وزارتخانه نیروی انسانی و مدیران آینده کشور را تعیین می‌کند.

سلیمی: فیاضی سابقه فعالیت در چهار معاونت آموزش و پرورش را دارد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در موافقت با وزیر پیشنهادی اظهار کرد: درباره مدرک وزیر پیشنهادی برخی دوستان مطالبی گفتند؛ برادران! فیاضی استادیار است و شما می‌دانید کسی که استادیار است چه مدرکی باید داشته باشد. علاوه بر این، موضوع مدرک از زبان کسانی شنیده می‌شود که سابقه آنها چیز دیگری می‌گوید.

سلیمی ادامه داد: در وزارت‌خانه‌های مختلف وزیرانی داشتیم که دیپلم داشتند؛ چطور آن زمان کسی اعتراضی نداشت و زبان کسی باز نبود و امروز زبان این دوستان باز شده است؟ چطور در مقابل کسی که یک بار شهردار بود، یک بار وزیر، یک بار رئیس سازمان برنامه اعتراضی نداشتند؟ آیا آنها کلید همه کاره بودند که آقایان ساکت بودند؟

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که چهار وزیر سابق به عنوان کارشناس وزیر پیشنهادی را تایید کرده‌اند، چرا نباید به این موارد بها بدهیم؟ برخی به جزوه ایراد گرفتند؛ برنامه و روزمه باید جایی نوشته شود، روی جزوه ننویسند روی آب بنویسند؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/84585

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی