پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لاپید:

رئیس مخالفان در سرزمین‌های اشغالی بعد از جلسه با نتانیاهو، گفت کابینه تندروی او شایستگی اداره رژیم صهیونیستی در این شرایط سخت را ندارد.

منتشر شده در 20 فروردین 1402
در سرویس

«یائیر لاپید» رئیس مخالفان در سرزمین‌های اشغالی پس از جلسه شامگاه امروز (یک‌شنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد که قبل از ورود به این جلسه نگران بوده، اما پس از خروج از جلسه نگرانی او بیشتر هم شده است.

لاپید تصریح کرد: آنچه دشمنان ما در تمامی جبهه‌ها می‌بینند، یک کابینه نالایق است، کابینه‌ای که کسی به آن اعتماد ندارد، وزیر جنگ به خاطر گفتن حقیقت تحت نظر است، وزیر امنیت سخنان رئیس پلیس را به رسانه‌ها درز می‌دهد، وزیر دارایی هم که می‌گوید قصد نابودی روستا‌های فلسطینی را دارد، این کابینه تندرو شایستگی اداره “اسرائیل” در این شرایط سخت را ندارد.

وی تأکید کرد که نتانیاهو باید از برکناری «یواو گالانت» وزیر جنگ صرف‌نظر کند و اذعان کند که دولتش قابل اطمینان و اتکا نیست و یک کمیته امنیتی فعال برای تعامل با اوضاع کنونی تشکیل شود.

با این حال، لاپید اظهار داشت که به نتانیاهو گفته از هر اقدامی علیه دشمنان “اسرائیل” در تمامی جبهه‌ها حمایت خواهد کرد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ظهر امروز نیز تنش‌های کنونی در مسجد الاقصی را به عدم مسئولیت‌پذیری کابینه نتانیاهو مربوط دانست و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را به تلاش برای به آتش کشیدن خاورمیانه متهم کرد.

در پی افزایش تنش در مسجد الاقصی میان مسلمانان و نیرو‌های پلیس که توسط «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل هدایت می‌شوند، یائیر لاپید در اظهاراتی، خشونت پلیس در برخورد با اعتکاف کنندگان مسجد الاقصی را به بی مسئولیتی کابینه نتانیاهو ارجاع داد.

در پی تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، ۱۳۰ هزار نفر شنبه شب در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/10264

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی