پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت تحلیلی؛

کشورهای عربی و اروپایی بعد از مشاهده حمله فلسطینی‌ها به اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی کاری در جهت حمایت این رژیم اشغالگر انجام نداند که باعث تعجب همگان شد.

1
منتشر شده در 16 مهر 1402
در سرویس

عملیات موفقیت آمیز جبهه مقاومت در قلب سرزمین‌های اشغالی آنقدر برای اسرائیلی‌ها تلخ و سنگین است که اثر آن تا مدت‌های طولانی ماندگار است. پیام سرد عربستان که خود اسرائیل را مقصر دانسته بود یا پیغام استخبارات اردن برای اینکه سفارت‌ خود را از این کشور جمع کنید، سکوت امارات و خوشحالی قطر و بی‌تفاوتی ترکیه و بهت اروپا و آمریکا بی سابقه است.چین، روسیه و هند هم که به اظهار تاسف بسنده کردند و محکوم نکردند. خوشحالی ایران و جشن دیروز تو پاکستان و اندونزی و مالزی، خشم اسرائیلی ها را بیشتر کرده است.
آن‌ها ۷۰سال با قتل عام فلسطینی‌ها خود را سر پا نگه داشتند، طی ۲۰سال گذشته، ۹۰۰۰ حمله به غزه کردند و دو جنگ بزرگ به راه انداختند و ۳۷۰۰۰ زن و بچه را کشتند، گاه و بیگاه با موشک می‌زدند داخل یک آپارتمان و می‌گفتند فلان عضو حماس اینجاست! بعد هم مصر و اردن اینجا میانجی بودند که ترمز فلسطینی‌ها را بکشند و اقدام مقابل به مثل نداشته باشند و چند تن از سران حماس شهید می‌شدند، آن‌ها دوباره واسطه می‌شدند و آتش بس می‌شد به نفع اسرائیل تا کشتار بعدی…
نکته ماجرا اینجاست، مصر هم از حمله بی‌اطلاع بوده و هم اینبار گویا تمایلی به وساطت نداشته تا امروز و برخی مقامات اسرائیل گفتند، باتوجه به نفوذ استخبارات مصر در بین گروه های فلسطینی بعید نیست ازین حمله با این وسعت اطلاع داشتند و به روی خودشان نیاوردند.  مصر و عربستان اینبار بدشان نمی‌آید که اسرائیل گوش مالی اساسی بشود!

دنیا روی دور تند است و نظم جدید، قدرت‌های جدید در حال شکل گیری است.

اگر گوشمالی جواب داد و اسرائیل نتوانست ماجرا را جمع کند، حمایت اروپا را از دست می‌دهد، کما اینکه موضع موذیانه اسرائیل در ماجرای اوکراین، خیلی از اروپایی‌ها را نسبت به این رژیم بدبین کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/143477

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی