پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب یکشنبه (19 فروردین ) برگزار شد و دانشجویان در دیداری صریح و صمیمی به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

منتشر شده در 20 فروردین 1403
در سرویس
دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب یکشنبه (19 فروردین ) برگزار شد و دانشجویان در دیداری صریح و صمیمی به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند..سخنرانان این مراسم طبق سنت هر ساله نمایندگان اتحادیه های بزرگ دانشجویی بودند.
محمد مهدی احمدی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ، حامد عبدالحسینی نماینده اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ، حسین قنواتی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی مستقل، پوریا عصار نماینده بسیج دانشجویی ، رحیم زاده دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و فاطمه سادات هوشمند دبیر خواهران اتحادیه تحکیم وحدت سخنرانان این دیدار بودند.

راه‌های ایفای نقش مردم و نخبگان در تصمیمات ملموس‌تر شود

حامد عبدالحسینی نماینده مجمع اسلامی دانشجویان در این دیدار گفت: با تعیین شدن شعار سال، از آقایان خواهشمندیم به سمت تحقق شعار سال حرکت کنند و حلقه‌های بسته و محدود را باز کنند و با استفاده از فکر همگان، راه‌های ایفای نقش مردم و نخبگان در تصمیمات کشوری ملموس‌تر گردد.وی در بخش دیگری با اشاره به مسائلی مانند افزایش قیمت دلار تاکید کرد: بی انصافی کرده ایم اگر اقدامات خوب دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی در سفرهای استانی و احیای سرمایه اجتماعی نظام را نادیده بگیریم ولی جناب رئیس جمهور در محضر حضرت آقا خدمت شما عرض میکنیم با دلار ۶۳ تومنی پراید ۳۰۰ میلیونی، سکه ۴۵ میلیونی و قیمت نجومی مسکن سفره ها کوچک شده است.

نظام نیازمند کارگزارانی با هویت انقلابی_ اسلامی است

محمدی مهدی احمدی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان هم در این دیدار گفت: جوان ما باید هویت ایمانی و علمی را توأمان کسب کند، به صورتی که خروجی نظام تعلیم و تربیت ما به نحو قاعده و نه استثناء شهید چمران ها باشد.وی در بخش دیگری تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای آنکه بتواند دولت اسلامی را تحقق بخشد، نیازمند کارگزارانی با هویت انقلابی- اسلامی است؛ در حال حاضر مسئولیت انتقال این هویت ناب به جوانان، برعهده‌ی مراکز کادرساز انقلاب می باشد که نظام تعلیم و تربیت مهمترین آن است و در سه بستر حوزه علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش دنبال می‌گردد.

چاره‌ای جز فهم اراده زنان در پیشبرد امور کشور نداریم

فاطمه سادات هوشمند دبیر خواهران اتحادیه تحکیم وحدت در محضر رهبر انقلاب گفت: به نظر میرسد یکی از علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات، عدم بستر مناسب جهت اعمال نظارت پسینی توسط مردم است. در همین فضاست که به جای شکل‌گیری حرکت عمومی جهت نظارت بر سازوکارهای فسادزا و ایجاد شفافیت، پروژه بگیران افشاگری مطرح می شوند که با کاسبی اطلاعات از درون سیستم و ضریب دادن به فساد یا اهمالکاریِ یک مقام مسئول، خوراک رسانه‌ای برای اپوزیسیون فراهم کرده و امید به تحول را، از طریق شرکت در انتخابات، در دل برخی از مردم کمرنگ می کند.وی در بخش دیگری تاکید کرد: ما چاره‌ای جز فهم اراده زنان در پیشبرد امور کشور نداریم. اراده‌ای که بارها خودش را اثبات کرده است اما متاسفانه امروز شور انقلابی در زیست زنان ما ظاهر نمی‌شود؛ چرا که نتوانسته‌ایم اراده زنان را درک کرده و تصویر صحیحی از قدرت، شجاعت و عاملیت زن مسلمان ایرانی نشان دهیم.

مردم را از اسارت رانتِ اقتصاد نفتی نجات دهید

پوریا عصار نماینده بسیج دانشجویی هم در محضر رهبر انقلاب تاکید کرد: آقایان مسئول که صدای ما را می‌شنوید! در محضر رهبر عزیز انقلاب اسلامی شما بزرگواران را مخاطب خودمان قرار می‌دهیم؛ پیشرفت این است که برای تحقق واقعی تولید، مردم را از اسارت رانتِ اقتصاد نفتی نجات دهید. و شما هنوز قدمی اساسی در این مسیر برنداشتید.وی در بخش دیگری تاکید کرد: میهمانان چهار روز پیش این حسینیه! انحصارِ تاریخی زمین را در ایران بشکنید و حقِ مالکیت مردم بر زمین را به آن‌ها بازگردانید. بانک‌ها را از بنگاه‌داری منع کنید. مشوّق‌های واقعی برای حضور مردم در تولید زنجیره‌های ارزش کشور ایجاد کنید، تعاونی‌های مردمی را احیا کنید. بخش خصوصی واقعی را پای کار بیاورید، مردم را برای مبارزه با فساد یاور خود بدانید، در مساله حجاب مذبذب ظاهر نشوید، با اظهار نظرات گردشی متدینین را ناامید نکنید و زمینه درست فعالیت مردم را فراهم کنید، مردم دیندارند!، مردم را درگیر دوقطبی‌های کاذب نکنید، به پشتوانه مردم مقابل انحصار طلبان بایستید، خائنین به مردم را مجازات کنید، برای حل مسائل کشور به سوی مردم بشتابید و بدانید مردم حلال مشکلاتند نه حل شونده تصمیمات شما.

نگاهمان به مشکلات باید واقع بینانه باشد

حسین قنواتی نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هم در محضر رهبر انقلاب گفت: ما معتقدیم حل مشکلات در شرایط کنونی شدنی است به شرطی که نگاهمان به مشکلات واقع بینانه باشد و به جای برخوردهای پوپولیستی با مردم صادقانه و شفاف برخورد کنیم.وی در بخش دیگری تاکید کرد: در توصیف مشکلات کشور و راه حلهای عبور از بحرانها با دو فهم غلط مواجه ایم؛ نخست جریان ارتجاعی که سعی در استحاله ارزشهای اصیل انقلاب دارد و راه هر گونه اصلاح را میبندد و دوم جریان ارتدادی که براندازی نظام را دنبال میکند. معتقدایم نه فریب کاری جریان ارتجاعی و نه دروغگویی جریان ارتدادی دردی از ملت دوا نمیکند بلکه تقویت گفتمان نوگرایی راهگشاست نوگرایی یعنی پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و شجاعت ایجاد تغییرات بزرگ در اداره کشور نه عبور از ارزش‌های انقلاب اسلامی ممکن است.

قیچی تجدد-تحجر را با تمسک به نظریه امامت می‌توان تدبیر کرد

رحیم زاده دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی هم در این دیدار گفت: آنچه ما از بررسی کلان وضعیت کشور درک می‌کنیم، نفوذ دو جریان تجدد و تحجر بر شئون حکمرانی نظام عزیز ماست. قیچی تجدد-تحجراشرافی سیاسی و اقتصادی را پدید آورده است که از شرایط کنونی کشور ارتزاق کرده و فرصتی برای تغییر شرایط به نفع مستضعفین را به محاق می‌برند.وی در بخش دیگری تاکید کرد: قیچی تجدد-تحجر را تنها با تمسک به نظریه امت و امامت می‌توان تدبیر کرد. در سال‌های گذشته مطالبات متعددی از سوی سربازان عدالتخواه‌تان به سمع و نظر حضرتعالی رسید که با تاکیدات شما، گام‌های مثبتی در جهت آن‌ها آغاز شده است.
گفتنی است این دیدار صریح و صمیمی حدود 2 ساعت و نیم به طول انجامید و رهبر معظم انقلاب نیز پاسخ های صریح و بیانات راهگشایی خطاب به دانشجویان فرمودند که در روزهای آینده به جزئیات آن پرداخته می‌شود.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166483

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی