پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی در فضای مجازی به سفر استانی دولت

7 اردیبهشت 1402 دومین دوره سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان بود که با بررسی مصوبات قبلی و فعالیت مدیران این استان 15 نفر از این مدیران به دلیل کم کاری عزل شدند.

منتشر شده در 9 اردیبهشت 1402

7 اردبهشت 1402 آغاز  دومین دوره سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان بود. این سفر که دو روز بیشتر به طول نیانجامید دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است.

روز نخست سفر استانی به خوزستان چه گذشت

نخستین روز سفر استانی سید ابراهیم رئیسی به خوزستان بود. در این سفر رئیس جمهور علاوه بر پیگیری تصویبات قبلی سفر استانی به این استان دستورات و مصوبات جدید دیگری را وضع کرد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. رئیس جمهور با حضور در بین کارگران مجموعه نیشکر هفت تپه به آنها گفت: وضعیت کلی شرکت هفت‌تپه با توجه به چالش‌های سالیان اخیر، با کمک خود شما کارگران رو به رشد و پیشرفت بوده و امروز علاوه بر بهبود وضعیت مدیریتی، شرکت در مدار تولید قرار گرفته و حجم تولیدات آن افزایش نیز یافته است. در این سفررئیس جمهور پس از افتتاح پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک، به عنوان مسافر، سوار بر همین قطار شد و راهی اهواز شد و عملیات آبرسانی به 174 روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد. در این روز بررسی‌ها و افتتاح های دیگر هم رخ داد.

روز دوم سفر استانی چگونه گذشت؟

رئیس جمهور در روز دوم سفر خود به خوزستان پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به بهربرداری رساند که هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می شود و همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود که میتواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه این سفر با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ نفتی خوزستان که با این افتتاح باعث افزایش تولید محصول گاز سبک کارخانه گاز و گازمایع 900 به میزان (250 م ف م ر) و محصول نفتا این کارخانه به میزان حدود 5000 بشکه در روز می‌گردد. در ادامه این سفر رئیس جمهور در بین مردم شادگان قرار گرفت و از تالاب این منطقه دیدن نمود. رئیسی در ادامه این بازدید با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد. در ادامه رئیس جمهور به بررسی روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان و بازدید از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون پرداخت و از رصدخانه آب و انرژی خوزستان بازدید کرد.

در مجازی چه گذشت؟

در این سفر رئیس جمهور با بررسی روند اجرایی شدن مصوبات سفر قبلی به این استان و بررسی عملکرد مدیران در این عرصه دستور به حذف 15 مدیر کم کار این منطقه داد که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در صفحه توییتری خود نوشت:

رئیسی

با انجام گرفتن بسیاری از مصوبات قبلی رئیس جمهور و اتفاقات جدید و عزل مدیران بی کفایت برخی از اصحاب رسانه در صفحات خود با مقایسه عملکرد دو رئیس جمهورد این دوره و دوره قبل و همچنین کارهای صورت گرفته در این دوره با تشکر از زحمات رئیس جمهور نوشاتند:

رئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسیرئیسی

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/8551

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی