پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلپا از اعضای خانواده خواسته که او را در کنار مزار «مرتضی خان محجوبی» در قبرستان ظهیرالدوله دفن کنند ولی این اجازه به آن‌ها داده نشد.

منتشر شده در 16 آبان 1402
در سرویس

گلرخ گرایلی، همسر اکبر گلپایگانی، اسطوره موسیقی اصیل ایران می‌گوید که پیکر این خواننده مشهور مطابق وصیت او در گورستان ظهیرالدوله تهران دفن نخواهد شد.

گلپا روز شنبه (۱۳ آبان- ۴ نوامبر) در ۹۰ سالگی چشم از جهان فرو بست. او وصیت کرده بود که بعد از مرگ در کنار یار دیرینه‌اش مرتضی خان محجوبی، پیانیست مبتکر ایران، به خاک سپرده شود.

به گفته خانم گرایلی، پیگیری برای خاکسپاری گلپا در قبرستان ظهیرالدوله طبق وصیت‌ او انجام شد اما مسئولان خانه موسیقی گفتند که «این شرایط مهیا نیست.»

مزار تعداد زیادی از هنرمندان، شاعران و چهره‌های سرشناس ایران از جمله قمرالملوک وزیری و فروغ فرخزاد در این قبرستان در شمال تهران قرار دارد اما از سال ۱۳۴۰ به بعد دفن اموات در این مجموعه ممنوع شد و آخرین تدفین در این آرامگاه در سال ۱۳۵۶ انجام شد.

قرار است سه‌شنبه ۱۶ آبان-۷ نوامبر مراسم تشییع پیکر گلپا در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران انجام شود و بسیاری می‌گویند که مقام‌ها از بیم جمعیت زیاد هواداران گلپا از برگزاری این مراسم از مقابل خانه هنرمندان یا تالار وحدت صرف‌نظر کرده‌اند، اقدامی که انتقاد بسیاری از علاقمندان اکبر گلپایگانی را در پی داشت.

حال سوال اینست که چرا در محل قبرستانی که به موزه تبدیل شده باید بعد از چهل و اندی سال مجوز تدفین یک هنرمند داده شود؟ چه فرقی بین گلپا و سایر هنرمندان که در قطعه هنرمندان بهشت زهرا هستند، وجود دارد؟

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147027

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی