پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۵ با سرویس Direct to Cell اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌هایی که از LTE پشتیبانی می‌کنند، اضافه می‌کند.

منتشر شده در 29 آذر 1402

اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی ایلان ماسک، تبلیغ برای سرویس ماهواره‌ای Direct to Cell را در وب‌سایت رسمی استارلینک شروع کرده است. بر اساس گفته‌ی اسپیس‌ایکس، این سرویس سال 2024 برای گوشی‌های فعلی ارائه می‌شود و در نسخه ابتدایی صرفا امکان رد و بدل پیامک وجود دارد اما تا سال 2025 در نهایت انتقال صدا و داده را نیز امکان‌پذیر خواهد کرد.

اسپیس‌ایکس می‌گوید پس از راه‌اندازی و تکمیل توسعه‌ی Direct to Cell در سال ۲۰۲۵، در هر جا که باشید می‌توانید به پیام‌رسانی، تماس و وب‌گردی دسترسی پیدا کنید. اسپیس‌ایکس همچنین گفته است که Direct to Cell از دستگاه‌های مبتنی‌بر اینترنت اشیا نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اسپیس‌ایکس می‌گوید سرویس Direct to Cell با گوشی‌های LTE موجود سازگاری دارد و به هیچ‌گونه تغییر در سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌ها نیازی نیست. همچنین کاربر برای دسترسی به سرویس پیام، تماس و اینترنت ماهواره‌ای، به نصب اپلیکیشنی خاص نیاز ندارد. بر اساس بیانیه‌ی اسپیس‌ایکس، Direct to Cell مثل «برج مخابراتی در فضا» عمل می‌کند و توانایی پشتیبانی از رومینگ را دارد. فعلاً به قیمت سرویس ماهواره‌ای جدید اسپیس‌ایکس اشاره نشده است.

آینده اپراتور های فعلی چه خواهد شد؟

ماهواره های استارلینک با قابلیت direct to cell موجب میشود که یک پوشش همه جانبه برای پیام ها، مکالمه ها و مرور اینترنت در سرتاسر دنیا داشته باشید. فرقی نمی کند که در خشکی باشید، لب دریا باشید یا در سواحل باشید؛ هر جا که در فضای باز باشید، می توانید با قابلیت اینترنت ماهواره ای استارلینک مستقیم روی گوشی خود از این خدمات استفاده کنید.

این سرویس از طریق برجک های خود (سازه هایی شبیه به دکل مخابراتی ایرانسل و همراه اول اما در فضا) ارائه می شود. داده ها ابتدا از اپراتورهای فعلی دریافت شده، به ایستگاه های زمینی استارلینک منتقل می شوند و سپس از طریق ایستگاه زمینی به ایستگاه فضایی انتقال داده شده و در نهایت به مقصد می‌رسد. در نتیجه فعالسازی این امکان نیازمند همکاری اپراتور های فعلی با اسپیس ایکس است.

اخیرا نیز اسپیس ایکس اعلام کرده در 29 دسامبر سال جاری، 21 ماهواره استارلینک را با موشک فاکون 9 از پایگاه وندنبرگ کالیفرنیا به فضا پرتاب خواهد کرد که این اولین محموله فضایی مربوط به پروژه direct to cell است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/151826

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی