پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس اوضاع شیعیان باکو را بررسی میکند

چند سالی هست که دولت آذربایجان برای خوش رقصی جلو اسرائیل برای گرفتن امتیاز از این قاصبان تاریخ ایام محرم و ماه رمضان را به شیعیان این کشور بسیار سخت می‌گیرد و مردم حق عزاداری در این کشور را ندارد.

منتشر شده در 27 تیر 1402
در سرویس

دولت آذربایجان چندی پیش در اطلاعیه‌ای مخالفت خود را با راه اندازی هیئات محرم و نصب پرچم بر سر در خانه‌ها را اعلام کرد. این اطلاعیه تعجب و خشم مسلمانان آذربایجان را برانگیخت. حال با نزدیک شدن ایام محرم مردم آذربایجان با سختگیری‌های دولت برای برپایی عزای حسینی در منطقه و خانه‌های خود شده‌اند. 

این اقدامات به حدی که رسانه‌های باکو خبر دادند در روز ۲۲ جولای مصادف با چهارم ماه محرم و هم زمان با عزاداری مردم جمهوری آذربایجان برای سیدالشهدا امام حسین (ع) و شهدای کربلا، امین آقالاروف، خواننده روسیه ای نیمه یهودی -نیمه آذربایجانی و داماد پیشین الهام علی اف که پس از طلاق دختر علی اف، نشان دولتی “هنرمند ملی” نیز دریافت کرد، در تفریحگاه ابتذالی Sea Breeze Summer Live در نارداران در جوار زیارتگاه بی بی رحیمه (س) کنسرت برگزار و تابستان گرم را به لحظات فراموش نشدنی تبدیل خواهد کرد!

رسانه

مردم آذربایجان نیز برای نشان دادن ارادت خودت به اهل بیت و نشان دادن مخالفت با این حرکت حکومتی شروع به ترند کردن هشتگ‌های که نشان از جاری بودن مکتب امام حسین در زندگی آنها دارد با عنوان  هشتگ های محرم 2023 در آذربایجان و قفقاز کردند.

#həyatımız_hüseyndir
زندگی ما حسین است
#hər_ev_bir_hüseyniyyə
هر خانه یک حسینیه
#hər_hüseyniyyə_bir_heyət
هر حسینیه یک هیئت
#qafqazın_sahibi_hüseyndir
صاحب قفقاز حسین است
#mən_hüseynə_əzadaram
من عزادار حسینم
#azərbaycan_hüseynçilər_yurdudur
آذربایجان دیار حسینیان است
#ən_uca_bayraq_hüseynindir
سربلندترین پرچم برای حسین است

طبق گزارشات مردمی نیروهای پلیس محلی و لباس شخصی‌های امنیتی آذربایجان در مناطق تالش نشین که اکثریت شیعه هستند به‌خصوص در شهر لنکران با ایجاد خوف و هشدارهای متعدد به مردم آنها را از برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین در ماه محرم بازمی‌دارند.

در آستانه محرم تبلیغات ضد ایرانی و ضدشیعه در باکو بالا گرفته و یکی از کارشناسان باکو در کلیپ زیر می‌گوید: در ماه محرم عزاداری نکنید، بر سینه خود نکوبید و گریه نکنید و زنجیر نزنید. این کارها برای سلامتی مضر است. همه آخوندهای آذربایجان بدانند که در صورت عزاداری، تحقیقات و دستگیری علیه آنها آغاز خواهد شد. ما نیازی به پرچم ایران و امام حسین در مساجد نداریم. ما پرچم زیبای خودمان را داریم که با خون شهدا خلق شده است.

اما با این اوصاف و سختگیری‌های دولت آذربایجان مردم این کشور بازم دست از ابراز ارادت به اهل بیت برنداشته و با وجود سختی و در اوج خفقان برای محرم 2023 با دیوارنویسی و تزیین خانه با پرچم‌های اباعبدالله الحسین علیه السلام به خانه‌های خود زینت بخشیده‌اند.

رسانه

رسانه

رسانه

در بین این اتفاقات یکی از اقدامات دولت آذربایجان که از دید مردم پنهان نماند تهدیدهای عجیب پلیس این دولت به صاحب خانه‌ای بود که داخل و خارج خانه خود را به پرچم عزای حسینی مزیین کرده بود. پلیس دولت آذربایجان خانه سیده شهلا را محاصره کرد و از او خواسته است که پرچم‌های امام حسین(ع) را که داخل خانه اش آویزان کرده باز کند در غیر این صورت او و خانواده‌اش تهدید به دستگیری کرده‌اند.

اما بعد از اینکه امروز پلیس به خانه سیده شهلا هجوم برد و آن را به محاصره خود درآورد و آنها را در صورت عدم پایین آوردن پرچم‌های اباعبدالله الحسین تهدید به بازداشت کرد، سیده شهلا در اقدامی زینبی بدون توجه به اخطار پلیس به‌همراه فرزندان خود پرچم‌های قدیمی بر بام خانه را که متعلق به محرم ۲۰۲۲ بود، با پرچم‌های جدید محرم ۲۰۲۳ تعویض و بیعت خود را با حضرت حسین (علیه‌السلام) تجدید کرد.

طبق گزارشات مردمی نیروهای پلیس محلی و لباس شخصی‌های امنیتی آذربایجان در مناطق تالش نشین که اکثریت شیعه هستند به‌خصوص در شهر لنکران با ایجاد خوف و هشدارهای متعدد به مردم آنها را از برگزاری مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین در ماه محرم بازمی‌دارند.

این اتفاقات دقیقا در راستای اصالت دادن به نوعی از مذهب قلابی یعنی شیعه صهیونیستی است که ملی گرایی افراطی و دوستی با صهیونیست ها دو پایه اساسی آن را شکل می دهد. البته اگر کسی در خاک باکو کوچک‌ترین نقدی به صهیونیسم یا ترکیه یا همجنسگرایی داشته باشد به سختی مجازات خواهد شد.

خون دلی که شیعیان آذربایجان از رژیم الهام علی‌اف و روحانیون درباری، شیعه صهیونیستی خورده‌اند کم نیست، به دفعات مرکز مطالعات حسینیون در این موضوع هشدار داده و در حال حاضر با انواع مختلف راهکارهای در حال مقابله با این نوع اسلام و مذهب تحریف شده می‌باشد. 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2707

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی