پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلرنگ اکنون نه تنها به یک هلدینگ چند وجهی بسیار بزرگ تبدیل شده است، بلکه در حال معرفی خود به عنوان یکی از رهبران و تعیین کنندگان خط و مشی کسب و کار آینده ایران نیز می‌باشد.

تپسی گلرنگ
منتشر شده در 17 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ اخیرا اعلام شد که سهام شرکت تاکسی اینترنتی تپسی توسط گلرنگ خریداری شده است،‌ این اتفاق یک نقطه کلیدی در صنعت تاکسی‌های اینترنتی ایران و تغییر بازیگران در این عرصه و افزایش رقابت در ارائه خدمات آنلاین حمل‌ونقل است اما گلرنگ کیست؟

اویلا، اوه، اکتیو، سافتلن، فامیلا، بینگو، نانسی، بایودنت، بارلی و ده‌ها برند دیگر، دسترنج 60 سال تلاش محمد کریم فضلی، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ است. دامنه محصولات هلدینگ بزرگ صنعتی گلرنگ طیف بسیار وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی، کنسرو و رب و تن ماهی، شوینده و پاک کننده، آدامس، پاستیل، روغن، برنج، نوشابه انرژی‌زا، پودر قهوه فوری، کیسه زباله و فریزر، اسباب بازی کودکان، باتری، لامپ، تجهیزات روشنایی، را شامل می‌شود.
این گروه در سال 1386 در تعاملی با سازمان یونیسف به حوزه فعالیت‌های خیریه ورود پیدا کرد. همچنین افتتاح مجتمع فرهنگی تجاری کوروش در سال 1393، گام بلند دیگر گلرنگ در حوزه ساخت مراکز تجاری بود. محمدکریم فضلی برای تربیت کارآفرینان و رشد اکوسیستم کسب و کار، دانشگاه گلرنگ را تاسیس کرد. در سال 1401 نیز در راستای فعالیت‌های کارآفرینانه و نوآورانه، «گلرنگ ونچرز» را تحت عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود و با مدل نوآوری باز به وجود آورد.
بحث خرید 70% از شرکت تاکسی اینترنتی تپسی، رخدادی غیرمنتظره نیست اگر به فرایند حرکت توسعه طلبانه گلرنگ نگاهی دقیق‌تر بندازیم.
از چندین ماه پیش این شرکت خریدهایی با عدد بسیار زیاد از اکوسیستم استارتاپی داشته است. گلرنگ در ابتدا مالک فروشگاه آنلاین اُکالا و دارتیل (فروشگاه اینترنتی) شد، بعد برای توسعه حوزه لجستیک شرکت «الوپیک» را خریداری کرد.
دو ماه بعد بر روی استارتاپ حوزه گردشگری و بومگردی «شب» حدود 3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد. کمی پیش‌تر خبر سرمایه‌گذاری در «اُفود» پلتفرم توزیع غذا در مشهد، منتشر شد.
البته این سرمایه‌گذاری‌ها فقط محدود به بازار استارتاپی ایران نیست. گلرنگ یکی از 4 غول بزرگ عضو کنسرسیوم بخش خصوصی در حوزه خودرو است که مقابل خودروسازی‌های دولتی اعلام موجودیت کرده است.
با خرید 68.95درصد از سهام تپسی به ارزش نهایی 2.1 هزار میلیارد تومان از این پس هلدینگ گلرنگ نیز مالک اصلی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های کشور است.
«میلاد منشی‌پور»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تپسی با انتشار ویدئویی اعلام کرد گلرنگ خریدار 70 درصد از سهام تپسی بوده است: «به این ترتیب نه تنها تپسی بعد از هفت سال وارد چرخه بعدی و بزرگ‌تر زندگی خود، بلکه در این مسیر همراه و حامی توانمندی را در کنار خود خواهد داشت».

گلرنگ اکنون نه تنها به یک هلدینگ چند وجهی بسیار بزرگ تبدیل شده است، بلکه در حال معرفی خود به عنوان یکی از رهبران و تعیین کنندگان خط و مشی کسب و کار آینده ایران نیز می‌باشد که اهداف بزرگی ورای موضوعات اقتصادی در سر دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/158431

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی