پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حجت الاسلام انصاریان:

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: جلسات سوگواری اهل‌بیت(ع) سبب زنده نگه داشتن فرهنگ اهل‌بیت(ع) است که رحمت الهی را شامل انسان‌ها می‌کند.

منتشر شده در 15 مرداد 1401
در سرویس

حجت الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق به سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه هدایت برگزار شد، اظهار کرد: جهت شناخت دین و معرفت الهی صرفا باید به دو منبع قرآن و اهل‌بیت(ع) مراجعه کرد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: منبع اول قرآن کریم که حقانیت آن را اینگونه به کل مردم عالم اعلام می‌کند که اگر در وحی بودن این کتاب تردید دارید یک سوره کوتاه همانند قرآن مجید بیاورند.

این استاد اخلاق افزود: سوره کوثر کوتاه‌ترین سوره در قرآن است که از نظر الفاظ کم و از نظر معنا یکی از بلندترین سورهای قرآن کریم است. یهودیت و مسیحیت دشمنی بسیاری با دین مبین اسلام داشتند و اگر می توانستند یک سوره به اندازه سوره کوثر بیاورند مهر باطل بر وحی قرآن می زدند.

حجت الاسلام انصاریان با استناد به سوره مبارکه اسراء، بیان کرد: یهود و مسیحیت اگر جامع و یکپارچه شوند و تمامی نیروهای عقلی و زمینی را با هم جمع کنند نمی‌توانند یک آیه از قرآن را بیاورند زیرا قرآن کریم زمینی و ساخت بشر نیست این کتاب صد درصد وحی است و اسلام الهی را باید از این منابع فرا گرفت.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: منبع دوم شناخت دین اهل بیت (ع) هستند که در قرآن مجید تعابیر مختلفی از جمله اهل ذکر، اهل علم و غیره درباره آنها بیان شده است؛ زیرا تمامی کارهایشان برای رب هست هر کاری بخواهند وارد شوند فقط به وجود مقدس خداوند متعال تکیه می کنند. آثار منفی اتفاقات و حوادث دنیا در اهل‌بیت(ع) به اندازه یک ذره اثر نمی‌کند.

وی ابراز کرد: زمانی که حضرت زینب کبری (س) در روز عاشورا از ابا عبدالله الحسین (ع) می پرسد که بعد از شهادت شما و حوادثی که برایمان پیش می آید تکلیف چیست؟ ایشان می فرمایند؛ وظیفه کل شما توکل بر خداوند متعال است زیرا پیشتیبانی قوی‌تر از او نیست. 

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه بعد از پیغمبر اکرم (ص) توضیح و تفسیر دین اسلام و حقایق معارف را باید از اهل بیت (ع) فرا گرفت. اظهار کرد: رحمت خداوند متعال شامل انسانهایی می شود که به دنبال زنده نگه داشتن فرهنگ اهل‌بیت (ع) هستند. یک راه احیای فرهنگ اهل‌بیت (ع) همین جلسات سوگواری بر مصایب سید الشهدا (ع) است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه مومن واقعی پیش پروردگار دارای درجات والایی هستند. ادامه داد: آنها گاهی با تمام نماز و دین دچار لغزش و گناه می شوند؛ اما پروردگار به آنها اطمینان می‌دهد که آمرزش آنها قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اجزای دین اسلام گریه است. ابراز کرد: در واقع دو گریه وجود دارد که یکی برای خداوند و دیگری گریه برای ابا عبدالله الحسین (ع) است. اولین فردی که برای سیدالشهدا (ع) گریه کرد حضرت جبرئیل(ع) بود و اولین روضه خوان ایشان خداوند متعال بودند. دومین گریه‌کننده حضرت آدم (ع) بودند. 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه برای خداوند متعال و ابا عبدالله الحسین (ع) جزء دین اسلام است. والدین این گریه ها را در خانه باید به فرزندان خود انتقال دهند. خداوند متعال هر مومنی را خلق می کند عشق به سیدالشهدا (ع) را در قلبش قرار می دهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/40627

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی