پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

پیش از ظهر امروز کاربران شبکه‌های اجتماعی گمانه زنی‌های انتخاباتی خود را مطرح می‌کردند که با پخش خبر ساعت 14 و اعلام نفرات احراز صلاحیت شده به تمام گمانه‌ها خاتمه داده شد.

منتشر شده در 20 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با چالش‌های بسیاری رو به روست. با شهادت آیت الله رئیسی و حذف او از زمین رقابت بسیاری از افراد معلوم الحال هم احساس تکلیف کرده بودند تا در انتخابات شرکت کنند به این امید که شاید بتوانند جایگاهی در عرصه قدرت به دست آورند.

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود. طبق جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان از دهم خرداد آغاز و تا چهاردهم ماه جاری انجام شد.

پس از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ها دقایقی قبل سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که صلاحیت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف از طرف شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است.

رد صلاحیت‌های پر حاشیه شورای نگهبان کدام است؟

علی لاریجانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد. او پیش از نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و رد صلاحیت شده بود. ردصلاحیت علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس با انتقاداتی همراه شده بود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم و دهم که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو اعلام آمادگی کرده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی هم رد صلاحیت شدند. وزای دولت سیزدهم هم نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان رد شوند.

ریاست ستادهای انتخاباتی را چه کسانی بر عهده دارند؟

نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی شهید رئیسی در دوره گذشته، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شد.

مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف و اعضای هیات مدیره این بنیاد دیدار کرد. محمدرضا عارف در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی های اخلاقی و مدیریتی مسعود پزشکیان و با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو حضور پزشکیان را در عرصه انتخابات فرصت ارزشمند برای مردم و نظام برشمرد و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از او اعلام کرد. مسعود پزشکیان نیز در این دیدار از نقش موثر محمدرضا عارف در همگرایی و وحدت بین نیروهای تحولخواه قدردانی کرد.

علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد پزشکیان شد.

اولین واکنش زاکانی به تأیید صلاحیت: تا آخر در رقابت خواهم ماند

مسئولین ستادهای تبلیغاتی علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. بر این اساس لطف الله فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلی‌زاده رئیس ستادهای مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی ستادهای مردمی تهران انتخاب شدند. همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172630

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی