پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیلگر سیاسی:

حسین انواری گفت: ما باید جامعه را از فضای احساسی به سمت منطق و تعقل ببریم تا در آن شرایط آن شرایط امکان گفت‌وگو به وجود آید.

منتشر شده در 11 آبان 1401
در سرویس

وضعیت این روزهای ایران همچنان به آرامش مورد نظر مسئولان نرسیده است. اما برای بازگردادن سیاست به مسیر قانونی و رسمی چه باید کرد؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «یک چالش دامی همواره وجود داشته است؛ از ابتدای انقلاب تا کنون و آن تقابلی است که ما با آمریکا داریم. اصلا تفکر آمریکا و ایدئولوژی آنها در تقابل با جمهوری اسلامی است. نظام ایران با آمریکا تضادهای گسترده دارد و آمریکایی‌ها هم همواره علیه ما اقداماتی انجام داده‌اند. از همان ابتسانهدای انقلاب و ماجرای طبس تا ترورها، جنگ، تحریم‌ها و… ما باید خود را برای تقابل با این کشور همواره باید آماده نگاه داریم و همان‌طور که در این بیش از چهل‌سال مقاومت کرده‌ایم، از این به بعد هم باید در برابر دسیسه‌های آمریکایی‌ها حواسمان جمع باشد و آمادگی داشته باشیم. واقعیت این است دسیسه‌های آمریکا وارد فاز جدیدی شده است. آنها روی نسل جوان ایرانی کار کرده‌اند و می‌خواهند آنها را در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار دهند».

او ادامه داد: «ما اکنون هم در یک جنگ نرم تمام‌عیار هستیم و می‌بینیم که رسانه‌های معاند هر دروغی را می‌گویند تا مردم را تحریم کنند. آنها دروغی را پرتاب می‌کنند و برخی نیروها در داخل آن دروغ را دریافت کنند و گسترشش دهند و آنقدر روی آن کار کنند تا باورپذیر شود. این شرایط یک جنگ است و باید خود را به عنوانی کشوری در جنگ آماده کنیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ما باید جامعه را از فضای احساسی به سمت منطق و تعقل ببریم تا در آن شرایط آن شرایط امکان گفت‌وگو به وجود آید. اگر در چنین فضایی گفت‌وگو شکل بگیرد، می‌شود به نقاطی مشترک دست یافت».

انواری در پایان گفت: «علاوه بر اینها دستگاه‌های مسئول باید بر موضوع آموزش و پروش هم کار کنند تا از این بستر تعقل بر احساسات غلبه کند زیرا هر مقدار تعقل کاهش یابد غبار دروغ‌ها و احساسی‌کردن مردم افزایش می‌یابد».

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/27844

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی