پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرماندار توکیو اعلام کرد روز دوشنبه نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در ژاپن ثبت شد.

منتشر شده در 3 مرداد 1401
در سرویس

به نقل از خبرگزاری فرانسه نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در ژاپن ثبت شد.
یوریکو کوئیکه فرماندار توکیو اعلام کرد روز دوشنبه نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در ژاپن ثبت شد. او افزود یک مرد ۳۰ ساله که به خارج از کشور سفر کرده بود به این بیماری مبتلا شده است. کوئیکه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این فرد مردی ۳۰ ساله با سابقه سفر‌های خارجی است که از اروپا به ژاپن بازگشته است. این نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در ژاپن محسوب می‌شود. او بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت این مرد در بیمارستانی در توکیو بستری شده است.
این مورد از ابتلا به آبله میمونی در ژاپن ساعاتی پس از تشکیل جلسه دولت ژاپن برای جمع آوری اطلاعات و آماده شدن برای انجام آزمایش و پذیرش بیماران در کلینیک‌ها گزارش شد.
روز شنبه، سازمان جهانی بهداشت شیوع آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشتی در سطح جهان اعلام کرد. این بالاترین سطح هشداری است که می‌توان برای شیوع یک بیماری صادر کرد. بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا در روز ۲۲ ژوئیه، آبله میمونی بیش از ۱۶۸۰ تن را در ۷۴ کشور تحت تأثیر قرار داده است. افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی از اوایل ماه مه در خارج از غرب و مرکز آفریقا که در آن، این بیماری همه گیر بوده است، گزارش شد.
بر اساس بررسی ۵۲۸ تن در ۱۶ کشور جهان که نتایج آن در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، این بیماری در ۹۵ درصد موارد، از طریق رابطه جنسی منتقل شده است. تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، پیشتر در این باره ابراز نگرانی کرده بود که انگ زدن و گروه خاصی را مقصر دانستن، ممکن است ردیابی شیوع این بیماری را دشوارتر کند. یک داروساز دانمارکی که واکسن آبله تولید کرده است روز دوشنبه گفت کمیسیون اروپا تزریق آن را برای استفاده در مقابل آبله میمونی تأیید کرده است.
یک هیأت در وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه در این باره رایزنی خواهد کرد که آیا واکسن‌های آبله موجود در این کشور می‌تواند برای درمان آبله میمونی استفاده شود یا خیر. سیگیوکی گوتو وزیر بهداشت ژاپن در ماه مه اعلام کرد این واکسن‌ها «با هدف مبارزه با تروریسم در ژاپن تولید و ذخیره می‌شوند» تا این کشور برای پاسخگویی به حملات احتمالی با یک عامل ویروسی آماده باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/42725

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی