پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت؛

هرچه به انتخابات مجلس نزدیکتر میشویم، مردم هم این سوال که "به چه کسانی رای بدهیم" را بیشتر، از یکدیگر میپرسند.

منتشر شده در 10 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ درباره اینکه بدانید چگونه و به چه کسانی رای بدهید، فکر میکنم بیانات رهبر معظم انقلاب و سبک زندگی و مدیریتشان میتواند چراغ راه باشد.

سعی کنید خردمندان را انتخاب کنید؛ کسانی که از هیجانات و احساسات کاذب به دور باشند. من از انتصاب هایی که امام خامنه ای در حیطه اختیاراتشان و در ‌تمام سالهایی که پس از امام راحل انجام داده اند، این را فهمیده ام که ایشان افراد منعطف، عاقل و صبوری که اهل حاشیه نباشند را برای مدیریت مملکت بیشتر میپسندند.

قاعدتا در انتخابات هم همین است. افراد هیجانی و عجول، هرچقدر هم پاکدست و سالم باشند، اما اگر در کارها تعقل و تدبر نمیکنند، مناسب مجلس نیستند. لذا باید افرادی را انتخاب کرد که علاوه بر برخورداری از سلامت اخلاقی، امنیتی و مالی، دارای سعه صدر هم باشند.

افرادی را انتخاب کنید که باسواد باشند؛ نمایندگانی به مجلس بفرستید که با مستضعفین بیگانه نباشند؛ کسانی را وکیل خود کنید که شهدا را دوست بدارند و با رزمندگان و مدافعان اسلام و وطن مانوس باشند. سوابق اجرایی و مدیریتی نماینده را در نظر بگیرید.

کسانی را که انتخاب میکنید، افرادی باشند که در برابر مردم خاضع اند، پرکار باشند، مسائل کلان ملی برایشان در اولویت باشد. نماینده ای برگزینید که معتقد به اصلاح تدریجی امورات مملکت باشد، نه اینکه فقط سنگ بزرگ بردارد و هیچ وقت نزند! اهل تعامل با اقشار و تفکرات مختلف در کشور باشد.

نماینده ای انتخاب کنید که حاج قاسم و رهبری را دوست بدارد، و از سبک مدیریتی آنها پیروی کند. هم فدایی دین و شریعت، و هم معتقد به همگرایی ملی و تعامل با جریانات مختلف فکری و سیاسی. شخصا کسانی که به اسم انقلابیگری توهین میکنند، تکفیر میکنند، و داد میزنند را نمیپسندم.

اینکه لیستی رای میدهید یا تکی، به خودتان مربوط است. نه کسی میتواند بگوید این بهتر است و نه کسی میتواند آن را ارجح قلمداد کند. گاهی یک چهره شاخص را قبول دارید به لیسش رای میدهید، گاهی هم تشخیصتان این است که جدا جدا انتخاب کنید.

در هر صورت اخلاق مدارها را برگزینید، کم حاشیه های متخصص و کارنامه دار را در لیست خود جا بدهید؛ احزاب و جریان های سیاسی هم برای خود تبلیغاتی دارند که بعضا سالم یا مخرب اند؛ شما به تخریب ها و ادعاهای اثبات نشده توجه نکنید.

انتخابات برای کشور سرنوشت ساز است؛ این سرنوشت را به خواسته های این چهره توییتری و آن سلبریتی اینستاگرامی گره نزنید. انتخابات مهم است؛ انقلاب اسلامی مهم است؛ ایران مهم است؛ ملت مهم است و جمهوری اسلامی حرم است؛ لطفا لطفا لطفا به دور از هرگونه هیجان، احساسات و تعصب تصمیم بگیرید!

عبدالرحیم انصاری

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/161674

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی