پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هفت نکته درباره اظهارات یک فعال اصلاح‌طلب

عباس عبدی طبق معمول درباره چیزی که در آن سواد ندارد، اظهارنظر کرده است، مثل برجام که حتی یک خط از آن را نخوانده اما در دفاع از آن بارها یادداشت و سرمقاله نوشته بود!

منتشر شده در 2 اسفند 1400

در روزهای اخیر عباس عبدی، سیاستمدار اصلاح‌طلب در خصوص سرعت اینترنت، اظهارنظر کرده و بدون توجه به مشکلات سراسری در همه پیام‌رسان‌ها، کندی اینترنت را به اجرای طرح صیانت ربط داده است. طرح صیانتی که هنوز از مجلس بیرون نیامده و به تصویب نرسیده تا اجرا شود، امروز بازیچه دست اشخاصی مانند عباس عبدی شده که سوابق اظهار نظرهای وی نشان می‌دهد تقریباً در همه موضوعات از تریبون روزنامه‌های اصلاح‌طلب استفاده کرده و به اظهارنظر می‌پردازد.

به‌عبارت‌دیگر عباس عبدی طبق معمول درباره چیزی که در آن سواد ندارد، اظهارنظر کرده است. این فعال اصلاح‌طلب، پیش‌ازاین مسئله هم اعتراف کرد که حتی یک خط از برجام را نخوانده اما در دفاع از آن بارها یادداشت و سرمقاله نوشته است.
او همچنین در اظهار نظر دیگری گفته بود تلویزیون نمی بیند اما آن را نقد می کند.

اظهار نظرهای عبدی درباره طرح صیانت هم نشان می‌دهد که وی بدون سواد ابتدائی در حوزه سایبری دراین‌خصوص یادداشت می‌نویسد و حتی یک خط از پیش‌نویس طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی را نخوانده و نامی از این طرح نشنیده است.

اول: وی که خود را استاد جامعه‌شناسی و سیاست می‌داند، تاکنون تحلیل‌هایی در این حوزه هم ارائه کرده که حتی مورد قبول اصلاح‌طلبان هم واقع نشده و انتقادات زیادی به ایدئولوژی وی وارد شده است؛ بدیهی است که اظهارنظر در خصوص فضای سایبری را هم باید به متخصصان این حوزه واگذار کند.

دوم:  عباس عبدی با یک جستجوی ساده در گوگل هم متوجه می‌شد که قانونمندسازی فضای مجازی کشور دست‌کم یک سال پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت جدی مطرح شده بود و ربطی به فضای فعلی کشور ندارد.

سوم: نکته دیگر در این اظهارات عباس عبدی، بی‌توجهی وی به شعور و درک مردم و مخاطبان است؛ وی در حالی مدعی بهبود هرساله سرعت اینترنت در دولت روحانی شده که اقدامات و بی‌توجهی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، باعث قطعی کامل اینترنت به مدت ده روز در بسیاری از نقاط کشور شد.

چهارم: نکته‌ای که این فعال اصلاح‌طلب در اظهارات خود به آن توجه نکرده این است که مشکلات امروز اینترنت کشور، ناشی از ترک فعل‌های گسترده در ۸ سال گذشته توسط وزیر ارتباطات است.

آذری جهرمی و  واعظی، دو وزیر روحانی در ۸ سال گذشته توسعه اینترنت و پرداختن به زیرساخت‌ها را بازیچه سیاست‌های دولت کردند و با روابط شبهه‌ناک و خلاف تمام کشورهای دنیا تمام همت خود را بر توسعه اینترنت بیسیم گذاشتند که نتیجه آن وضعیت کنونی است.

پنجم: عباس عبدی در حالی به تخریب رئیسی وعده‌های انتخاباتی وی درباره اینترنت می‌پردازد که گویا این وعده خلاف واقع بوده است؛ حال‌آنکه در حال حاضر با وجود مشکلات فعلی، دولت در حال رایزنی برای حل مشکلات کشور بوده و دست از تلاش برای حل این مشکل برنداشته است. 

ششم: این سؤال مطرح می‌شود که این فعال اصلاح‌طلب و سایر هم‌حزبی‌های وی چگونه ۸ سال تحمل کرده و در برابر صدها دروغ که دولت متبوعشان به مردم ارائه کرد مهر سکوت بر دهان خود زدند؟

این فعال اصلاح‌طلب همچنان در برابر وعده روحانی مبنی بر چرخیدن هم‌زمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها سکوت کرده و هیچگاه نگران فروپاشی اقتصاد کشور در ۸ سال گذشته نشده و خم شدن کمر مردم زیر بار مشکلات اقتصادی را نادیده گرفته بود.

هفتم: نباید از این نکته غافل شد که اگر هجمه‌ها و تهمت‌زنی‌های اصلاح‌طلبان در فضای سایبری نبود، تاکنون اتفاقات مهم و گسترده‌ای برای این حوزه رخ‌داده بود و مردم طعم اینترنت باکیفیت و ارزان را چشیده بودند.

اگر امثال عباس عبدی و دوستان آنها دست از تهمت و تخریب بردارند، به‌زودی با قانونمند و شفاف ساختن فضای مجازی کشور تجربه‌ای بی‌نظیر از آزادی، کیفیت، شفافیت، رونق و توسعه در فضای سایبری را شاهد خواهیم بود که ۸ سال با سیاست‌بازی و اهمال به تعویق افتاد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/69866

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی