پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی:

عادل طالبی با تأیید اقدام وزارت صمت در عدم برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی، معتقد است که باید انتخابات غیردستوری باشد.

منتشر شده در 18 اردیبهشت 1401
در سرویس

عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره به عدم برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی اظهار کرد: وزارت صمت قبل از عید موضوعات زیادی مانند عدم وجود نظارت کافی بر انتخابات کسب و کارهای اینترنتی را مطرح کرد و باعث تعویق انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی شد. چون موضوعات و مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی با هم متفاوت است.

طالبی با تأیید اقدام وزارت صمت برای تقسیم قدرت بین دو اتحادیه بیان کرد: راهکار مدنظر وزارت صمت راهکار مناسبی است اما باید طبق قانون نظام صنفی توسط خود اعضای اتحادیه صورت بگیرد و نه به شکل دستوری. اگر وزارت صمت به دنبال بهبود فضای کسب‌وکارهای مجازی است کمک کند تا اتاق کسب‌وکارهای اینترنتی را تشکیل دهیم. چون بیش از ۵۰ رسته شغل اینترنتی داریم و می‌توانیم در کنار اتاق اصناف و اتاق بازرگانی یک اتاق کسب‌وکارهای اینترنتی هم در کشور داشته باشیم.

این فعال صنفی با بیان اینکه برگزاری انتخابات باتوجه به گذشت یک سال از انتخاب کاندیدا کار درستی نیست، افزود: در این یک سال ۵۰۰ نفر رفتند و ۹۰۰ نفر جدید هم به اتحادیه اضافه شدند. ایراد درست وزارت صمت به انتخابات این است که باید اعضای غیرفعال را از اتحادیه حذف کنیم و افراد جدید هم بتوانند بعنوان کاندیدا ثبت نام کنند تا انتخابات واقعی، شفاف و بی‌شائبه برگزار شود و منتخبین با قدرت بیشتری بتوانند حقوق اعضا را پیگیری کنند. لذا به تعویق افتادن انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اتفاق مهم و درستی بود. چون کاندیداها پارسال انتخاب شدند و انتخابات یک سال به تعویق افتاد.

وی گفت: طبیعتا کسانی که در این شرایط به هر شکلی دنبال برگزاری انتخابات هستند می‌خواهند منافع شخصی خودشان را محقق کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/58439

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی