پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی

انتخابات ترکیه با مشارکت بالای مردم این کشور انجام شد، مشارکتی که اصلاح طلبان را وادار به واکنش علیه ایران کرد، در صورتیکه با بررسی قانون انتخابات ترکیه این انتخابات از سر دلبخواه مردم نبوده و از سر اجبار دولتی است.

منتشر شده در 25 اردیبهشت 1402

روزنامه شرق با انتشار آمار شمارش آرا انتخابات ترکیه در مطلبی با بیان اینکه مشارکت بالایی در انتخابات ترکیه وجود داشته و این مشارکت را اعتماد مردم به دولت این کشور میداند شروع به گزارش لحظه‌ای از جریانات انتخابات ترکیه در صفحه توییتری خود کرد.

رسانه

ذوق زدگی اصلاح طلبان از انتخابات ترکیه

با انتشار آمار آرا انتخابات ترکیه برخی از فعالان اصلاح طلبی و آزادیخواهان با بیان اعتماد مردم ترکیه به دولتشان و آزادی دموکراسی در این کشور در مورد انتخابات ترکیه مطالبی را در صفحات خود منتشر کردند.

انتخابات کاریکاتوری ایران؟

عباس عبدی فعال اصلاح طلب با نقد به انتخابات ایران و مشارکت بالای مردم ترکیه را قدرت واقعی حکومت و افتخار ترکیه دانست و نوشت:

رسانه

انتخابات ترکیه پندی برای ایران

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به مشارکت بالای مردم و پند گیری ایران از این اتفاق در صفحه توییتری خود نوشت:

رسانه

سجاد عابدی، فعال رسانه‌ای، با بیان اینکه ترکیه هم در تحریم بود ولی انتخابات پرشوری داشت نوشت:

رسانه

دموکراسی جهانی بی نمونه

حامد صفری، فعال حقوق بشر، با بیان این که این انتخاب دموکراسی آزاد در جهان است که نمونه‌ای ندارد نوشت:

رسانه

نگاهی به اصل انتخابات ترکیه

اما اصل ماجرای انتخابات ترکیه چیست؟

با بررسی قانون انتخابات ترکیه موضوعی که انقدر برای اصلاح‌طلبان باعث شادی و نشاط شده است و  حربه ای شد برای زدن ایران رنگ و بوی عجیب دیکتاتوری میگیرد.

در قسمتی از قانون انتخابات ترکیه آمده است هر شخصی به هر دلیلی که در انتخابات ترکیه رای ندهد 8 یورو یا به عبارتی حدودا 500 هزارتومان جریمه نقدی خواهد شد که دولت از راه های مختلف توسط وزارت مالیات آن را از پول افراد بطور مستقیم برداشت می‌کند( روی فیش حقوق آنها هم ثبت خواهد شد که اگر تکرار بشود جریمه های دیگری برای آنها اعمال می‌شود )

رسانه

در قانون ترکیه آمده است، طبق ماده ۲۵ قانون شماره ۲۹۸ احکام اساسی انتخابات، جریمه مالی رای ندادن در انتخابات ۳۰۰ لیر به همراه محرومیت احتمالی از خدمات عمومی در دوره انتخابات مربوطه است.

رسانه

سندی دیگر از جریمه شدن مردم ترکیه در صورت عدم شرکت در انتخابات مردم این کشور.

رسانه

با توجه به قانون ترکیه در انتخابات یکی از بلاگرهای ایرانی که برای زندگی بهتر از ایران به ترکیه مهاجرت کرده بود با متوجه شدن این قانون در استوری پیج اینستاگرامی خود با اشاره به این موضوع که اگر در انتخابات شرکت نکند از خدمات عمومی در ترکیه محروم خواهد شد نوشته بود:

رسانه

با بررسی قانون انتخابات ترکیه و رد شدن آزادی دموکراسی و قبول داشتن دولت ترکیه توسط مردم این کشور برخی از فعالان رسانه‌ای با نگاه دقیق به این موضوع دست گرفته شده توسط اصلاح‌طلبان در صفحات خود مطالبی را از قانون ترکیه و اصل ماجرای انتخابات ترکیه منتشر کردند.

قبل از ماهیگیری به اطلاعات خود رجوع کنید

سعید ساداتی، فعال رسانه‌ای، با بیان اینکه اصلاح طلبان قبل از شادی برای انتخابات ترکیه به مطالعه قانون این کشور بپردازند  نوشت:

رسانه

انتخابات اجباری

سامان پیردایه، خبرنگار، در صفحه خود با اشاره به انتخابات اجباری ترکیه نوشت:

رسانه

فقط در ایران آزاد هستید

سعید سعیدی، فعال رسانه‌ای، در صفحه توییتری خود درمورد این موضوع که در ترکیه رای ندادن مساوی با جریمه شدن است و فقط ایران است که شما با رای ندادن آزاد هستید نوشت:

رسانه

اوضاع اتخابات ایران نتیجه عملکرد اصلاحاتی‌ها است

کابر فضای مجازی با اشاره به اینکه اگر در ایران مشارک مردمی پایین آمده است به دلیل خراب کردن اوضاع ایران در دولت‌های قبلی و کاهش امید مردم است در صفحه خود نوشت:

رسانه

اصلاحاتی برانداز ایرانی

علی جهان آرا، فعال فضای مجازی با بیان اینکه اگر بعد از اعلام درصدی از نتایج انتخابات ترکیه اوضاع ترکیه به مانند سال 88 ایران نشد به دلیل عدم وجود اصلاحاتی برانداز در ایران است نوشت:

رسانه

کلام آخر

قبل از هر اقدامی برای نتیجه گیری از امور کشورهای دیگر و مقایسه آن با اتفاقات مشابه داخلی کشورمان اول از نظر دولتی و قانونی آن را مورد بررسی قرار دهیم. در جمهوری اسلامی ایران همه برای رای دادن اختیار کامل دارند و در صورت مشارکت در انتخابات هیچ نوع جریمه یا عدم خدمات عمومی شامل حال آنها نمی‌شود. اما انتخابات ترکیه عدم مشارکت برابر است با جریمه های سنگین مالی و عدم خدمات عمومی. اینکه به ماجرا چگونه نگاه کنیم به اطلاعات و آگاهی خود فرد بستگی دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7082

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی