پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

مدل مدیریت عفاف و حجاب در نمایشگاه کتاب می‌تواند در سطح شهر‌ها هم با موفقیت اجرا شود؛ اقدامات سلبی در حد ضرورت در کنار گفت‌وگو، آگاه‌سازی و اقناع صورت پذیرد.

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1403

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ نمایشگاه بین المللی کتاب بزرگ ترین و مهم ترین نمایشگاه در حوزه کتاب در سطح خاورمیانه است. تقریبا می‌توان گفت این نمایشگاه نمادی کوچک شده از جامعه در یک مکان مشخص است که می‌توان نمونه‌های کوچک طرح‌های فرهنگی موثر در جامعه واقعی را در آن اجرایی کرد و نتیجه آن را بررسی کرد.

یکی از این طرح‌ها، طرح مهم حجاب است که با قانون کشور نیز برابری دارد.

امروزه بسیاری از برخورد و نحوه تذکر در خصوص حجاب در سطح جامعه گله‌مند هستند اما طرح حجاب اجرایی شده در نمایشگاه کتاب در دو سال پیاپی جواب مثبت را برای اجرایی شدن در جامعه بزرگتر به مسئولان نشان داده است.

طرح حفظ حجاب در نمایشگاه کتاب که از سال گذشته شده است با موفقیت خوبی کار خود را پیش برده است. استفاده از راه کارهی تازه در این نمایشگاه نشان داد که راه‌های نو و اثر گذار فرهنگی قوی هم وجود دارد تا از آن برای آگاهی بخشی و تذکر در راستای حفظ حجاب استفاده کرد.

موفقیت این طرح آنقدر چشم گیر بود که شبکه‌های معاند بجای پرداختن به اصل نمایشگاه کتاب با دروغ پراکنی محیط خفقان از نمایشگاه حجاب با حضور حجاب بان‌ها را به تصویر کشیدند. این شبکه ها و اتاق فکر آنها بر این امر واقف هستند که اگر این طرح کاملا موفق از درون این جامعه کوچک به جامعه بزرگتر  تسری پیدا کند مسلما تمام آنچه در این چند سال با مرگ مهسا امینی برای حذف حجاب در کشور رشته است پنبه خواهد شد.

حتی گزارش عجیب ایران وایر هم تعجب بازدیدکنندگان نمایشگاه را برانگیخته بود و آن را به دروغ عجیب تعبیر کردند.

پیشنهاد مردم به مسئولین

بازدید کنندگان زمانیکه تاثیر اینگونه رفتار را در سطح نمایشگاه با کسانی حجاب را رعایت نمی‌کردند دیدند از مسئولین خواستند که این مدل تذکری را به سطح جامعه برده و از تنش‌های کنونی بکاهند.

با گسترش غرفه های محفل دانایی بر اطلاعات مردم جامعه برای حجاب موجود در جامعه تلاش کنند و با تذکر لسانی نرم و با استفاده از افراد نمادین مشاهیر ایران به تذکر بانوان بپردازند.

مسلما زمانیکه این طرح در بازه زمانی بازدید مردم از نمایشگاه تاثیر موثر خود را گذاشته است در سطح جامعه هم به آرامی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

امید است مسئولین امسال از نظرات مردم و طرح اجرایی شده موفق در زمینه رعایت قانون حجاب در جامعه استفاده کنند و واکنش‌های ایجاد شده به پلیس را کاهش دهند و  در جو آرام جامعه مردم را به رعایت قانون حجاب دعوت کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/170633

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی