پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سردار محمد اسماعیل کوثری در گفتگو با جهت پرس:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سپاه هرجایی که مردم تحت‌فشار هستند ورود می‌کند و این ورود را وظیفه می‌داند تا مشکلات مردم را برطرف کند اما اروپا به این موارد نگاه نمی‌کند و می‌گوید ما باید حاکم دنیا باشیم ولی قطعاً این راه درست نیست.

منتشر شده در 1 بهمن 1401
در سرویس

پارلمان اروپا دو روز قبل با تصویب قطعنامه‌ای خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» اتحادیه اروپا شد. هرچند مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیستند و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا به شمار می‌روند اما اصل تلاش برخی کشورهای اروپایی دراین‌باره قابل‌تأمل است. قرار است شورای اروپا به‌زودی درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری کند اما از همین الان برخی مقامات اروپایی از احتمال عقب‌نشینی از این اقدام خبر داده‌اند.
 در گفت‌وگو با سردار اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس این موضوع را بررسی کردیم.

چرا اروپائیان در تلاشی مذبوحانه به دنبال تروریستی خواندن سپاه هستند آن‌هم در حالیکه پیش‌ازاین ترامپ و آمریکا در این مسیر به نتیجه‌ای نرسیدند؟

اتحادیه اروپا خصوصاً دو الی سه کشور شاخص که بقیه دنباله‌روی آن‌ها هستند و باز همین کشورها یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان هم نوچه آمریکا و صهیونیست هستند؛ در طراحی‌هایی که اکنون چهل و اندی سال است علیه نظام جمهوری اسلامی به کار می‌بندند و یکی پس از دیگری شکست‌خورده است و آخرین مورد هم همین بحث اغتشاشات سه چهار ماه اخیر است که با هم علیه نظام جمهوری اسلامی و در قالب یک جنگ ترکیبی متحد شدند اما باز هم شکست خوردند.
از دیگر سوی عدم موفقیت آن‌ها برای در جهت قانع نکردن ایران در برجام بود که خودشان خلاف کردند و در دولت گذشته و دولت آقای روحانی به توافق رسیدند و در حالی که ما بلافاصله به تعهداتمان عمل کردیم آن‌ها نه‌تنها به تعهدی عمل نکردند بلکه شرکت‌ها و اشخاص ایرانی بیشتری را هم تحریم کردند و ترامپ هم به این بدعهدی‌ها شدت بخشید.
اروپایی‌ها در تمام این اقدامات شکست خوردند و این بار به سراغ سپاه آمدند که مظهر اقتدار نظام است و داعش این تروریست جنایتکار را که به اسم اسلام آلت دست اروپا و امریکا و عربستان بودند را شکست داد، جلوی‌شان ایستاد و آن‌ها نابود کرد لذا اروپایی‌ها از این‌همه شکست از مجموعه نظام اسلامی ایران به‌ویژه سپاه عصبانی هستند و در عمل با خود می‌گویند هرکجا وارد می‌شویم شکست می‌خوریم و حتی جاسوسان آن‌ها دستگیر و علیه اقدامات آن‌ها اعتراف می‌کنند و دادگاهی می‌شوند و درنهایت اروپایی‌ها را عصبانی کرده و به دنبال راه دیگری سپاه را در گروه تروریست‌های دنیا قرار داده‌اند در حالیکه تروریست تعریف دارد و چنین اقدامی از سوی آن‌ها نهایت عصبانیت آن‌ها را نشان می‌دهد.
سپاه یک تشکیلات قانونی است و از ۴۳ سال قبل در قانون اساسی جمهوری اسلامی مشخص‌شده است و سازمان و فرماندهان آن‌ها مشخص است و کسی از بیرون نیامده که بخواهد فرماندهی کند یا پنهانی کار کنند بلکه همه چیزشان مشخص و آشکار است و زمانی که به چیزی می‌رسد در دنیا اعلان رسمی می‌شود.
اروپا خودش متوجه کارش نیست زمانی که یک تشکل نظامی با قانون مشخص و آیین‌نامه‌های مشخص چهل‌وسه سال در حال کار است، در قانون و دولت مشخص است و بودجه مشخصی دارد و در رسانه‌های دنیا جایگاه دارد چطور جزو تعریف تروریست محسوب می‌شود؟ این تنها از نادانی پارلمان اروپا است و آن‌ها قطعاً به‌جایی نمی‌رسند جز خراب کردن خودشان و اینکه ملت‌ها متوجه می‌شوند که آن‌ها چه نادان‌هایی هستند که مدعای اداره دنیا را هم دارند.
پارلمان اروپا باید در قبال این امر و عواقب آن در دنیا پاسخگو باشد.

سپاه مظهر قدرت ایران است و خدمات و اجتماعی و فعالیت‌های ضد تروریستی این نهاد رسمی و حمایت از محرومین و مظلومین دنیا چطور سبب این خشم و تصمیم اروپا شده است؟
این موارد اظهرمن الشمس است مجدداً یادآوری نکردم وگرنه سپاه در سیل‌ها و زلزله‌ها و تمام حوادث و بحران‌ها کنار مردم بوده است؛ در سال ۶۹ در رودبار گیلان از همان لحظه اول پای‌کار کمک به مردم و مسئولان منطقه رفته است؛ در بحث کرونا هیچ کجای دنیا چنین همبستگی و همکاری وجود نداشت اما سپاه برای مقابله با آن و بعد راه درمان آن تمام نیروهایش را بسیج کرد و شاهدیم هم دنیا خصوصاً ژاپن و امریکا هنوز آمار بالایی از کشته‌شدگان در اثر کرونا دارند در حالیکه در ایران به دلیل بسیج نیروهای سپاه در عرصه‌های مختلف دیگر شاهد چنین مواردی نیستیم.
سپاه هرجایی که مردم تحت‌فشار هستند ورود می‌کند و این ورود را وظیفه می‌داند تا مشکلات مردم را برطرف کند اما اروپا به این موارد نگاه نمی‌کند و می‌گوید ما باید حاکم دنیا باشیم ولی قطعاً این راه درست نیست چراکه ملت‌ها امروز با آگهی و بصیرت خود به راهی ورود می‌کنند و از حق خود در هر زمینه‌ای دفاع می‌کنند و به کسی باج نمی‌دهند و اروپا هم نمی‌تواند به اهداف خود برسد و این تروریستی خواندن سپاه هم بیهوده است و مانند طرح‌های قبلی به شکست می‌خورد.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/18282

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی