پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از بهار کتاب در تهران

چند روز از شروع سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌گذرد که در این مدت مردم استقبال زیادی از نمایشگاه علارغم تحریم برخی ناشران کرده‌اند.

منتشر شده در 23 اردیبهشت 1402
در سرویس

عطیه فکری – سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) روزهای پررونقی را سپری می‌کند؛ سخنگوی نمایشگاه از غافلگیری کتابفروشان از استقبال مردم خبر داده است و تا دیروز مبلغ 21 میلیارد و 400 میلیون تومان و تعداد 187 هزار نسخه کتاب به فروش رفته است. همچنین مقامات فرهنگی و ناشران کشورهای مختلف با حضور در این نمایشگاه، از ‌اشتیاق برای مراوده با عرصه نشر ایران صحبت می‌کنند.

رشد ۶۰ درصدی بازدید و فروش نمایشگاه کتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 60 درصدی بازدید و فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال قبل خبر داد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از رشد چشمگیر استقبال مردم خبر داد و گفت: بخش بین‌الملل امسال بازدیدکنندگان زیادی داشته و بخش فروش محصولات هم این دوره نسبت به سال گذشته با رشد ۶۰ درصدی مواجه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه امسال با درنظر گرفتن تمهیدات و تجهیزات لازم هیچ‌گونه کمبود و مشکلی نداشتیم و انتظار می‌رود روند استقبال و مشارکت کشورها در بخش بین‌الملل جشنواره کتاب امسال یک رکورد تاریخی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

حضور اقشار در سنین مخلتلف در نمایشگاه کتاب

نکته قابل توجه در نمایشگاه کتاب تهران حضور اقشار مختلف در تمامی سنین بوده است. از حضور پیرمردی که با نوه‌اش در غرفه کودک از کتاب‌ها و ملزومات فرهنگی بازدید می‌کردند تا کودکانی که در سالن ناشران عمومی یا ناشران بین المللی و امثالهم پدر و مادر خود را همراهی می‌کردند. حضور آن‌ها نشان دهنده نسل دانا و علاقمند به کتاب و کتابخوانی است.

 روز دوم سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران

1

 حضور دیپلمات‌های کشورهای مختلف در نمایشگاه کتاب تهران

علاوه بر مردم کشور خودمان دیپلمات‌های کشورهای دیگر هم در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و ماشین‌هایی با پلاک دیپلمات در محوطه بیرونی نمایشگاه به چشم می‌خورد. حضور نمایندگان کشورهای مختلف در نمایشگاه به نوعی امتیاز محسوب می‌شود تا فرهنگ غنی ایرانی و مردم ایران به سایر نقاط جهان نشان داده شود.

1

وجود تمهیدات حجاب و عفاف در بدو ورود به نماشگاه کتاب 

با توجه به وضعیت حجاب و عفاف در جامعه در ورودی‌های مترو مصلی و مترو شهید بهشتی  گیت‌هایی قرار داده شده است و هنگام عبور از آن اگر بانوان حجاب نداشته باشند با دادن روسری به آن‌ها موظف می‌شوند با حجاب وارد نمایشگاه شوند. هیچگونه برخورد قهری و تندی صورت نمی‌گیرد و تمام تذکرات در نهایت ملایمت گفته می‌شود. هر چند در فضای داخلی نمایشگاه کسی هم کاری به حجاب نداشت به ندرت افراد بی‌حجاب دیده می‌شدند و اکثریت بانوان رعایت این مسئله را می‌کردند.

1

1

 امکانات رفاهی نمایشگاه کتاب تهران

مسئولین نمایشگاه کتاب تهران برای رفاه حال مراجعه کنندگان سوله‌های استراحت، نمازخانه و انواع دکه‌های فروش غذا و سایر تنقلات به وفور در محوله بیرونی نمایشگاه به چشم می‌خورد تا افراد بتوانند در کنار خرید و بازدید از کتاب از چنین امکاناتی استفاده کنند.

1

1

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7340

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی