پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور همچنان ادامه دارد و از طرفی دیگر ارگان‌ها هم به فعالیت خود بی‌وقفه ادامه می‌دهند.

منتشر شده در 12 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ۸ صبح شنبه – ۱۲ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت که در دو روز گذشته ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است.

ستاد انتخابات کشور از کاندیداها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

چه کسانی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شدند؟

سید احمد رسولی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه شعار من «دولت خوب و اقتصاد خوب» است، گفت: دولت خوب از همکاری سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و نهادهای مردمی تشکیل می‌شود.

«وحید حقانیان» با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. حقانیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهیم و صبور قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته ی مهم اول و ظاهری گذر کنم.

بیانیه وحید حقانیان در خصوص انتخابات/ تقدیر از سه کاندیدای ناکام

مسعود پزشکیان نماینده تبریز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم مشکل مملکت حل بشود باید با هم وحدت کنیم و به عالمان و دانشمندان و انسان‌های توانمند متکی شویم.‌ مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز ،آذرشهر و اسکو پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ‌در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سانحه برای شهدای خدمت، گفت: برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم.

حبیب الله دهمرده نماینده ادوار مجلس نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. دهمرده عصر شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با تسلیت شهادت رئیس جمهور و شهدای خدمت اظهار کرد: من از سیستان اساتیری آمدم حزب و گروهی ندارم و حزب و گروه من مردم شریف ایران هستند.

علیرضا زاکانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد. شهردار تهران با حضور ر ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شد.

زهره الهیان نماینده مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. الهیان هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار من «دولت سالم، اقتصاد سالم، جامعۀ سالم» خواهد بود، تصریح کرد: ما مدلی از حکمرانی مردم‌پایه را با کمک نخبگان ارائه می‌دهیم برای حل مشکلات این مرز و بوم.

«فداحسین مالکی» نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۴۰۳ برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

در متن پیام سید پرویز فتاح آمده است: «با تشکر از ابراز لطف اقشار مختلف جامعه و دلسوزان نظام اسلامی برای دعوت از اینجانب جهت حضور در عرصه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همانطور که در سنوات گذشته نیز عرض کرده‌ام، حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم. ان‌شاالله به عنوان سرباز ولایت و نظام و خادم و خاک پای مردم عزیز تا شهادت فی سبیل الله استوار باقی خواهم ماند. اطمینان دارم مسیر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی، با حضور حماسی و پر شور آحاد ملّت در صحنه انتخابات هشتم تیرماه همانند آئین بدرقه و تشییع خادم الرضا و همراهانش، امتداد می‌یابد و مردم با بصیرت ایران با انتخاب آگاهانه خود، مسیر پیشرفت و حل مشکلات داخلی و خارجی را نیز برای دولت و نظام اسلامی هموار خواهند کرد.»

پروژه‌های نیمه‌تمام ستاد اجرایی فرمان امام تکمیل می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مجری مناظرات انتخاباتی تعیین شد

صداوسیما حساس‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و مدیران رسانه‌ ملی در حال آماده‌سازی برنامه‌های ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. طبق سنوات گذشته، برگزاری مناظره‌ بین نامزدها به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته است. در فضای رسانه گمانه زنی‌هایی در خصوص شیوه اجرای آن مطرح شده است و براساس شنیده‌ها مهدی مهدی‌قلی مجری مناظره‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

در شورای نگهبان چه خبر بود؟

علاوه بر اخبار ثبت‌ نامی کاندیداهای ریاست جمهوری، خبرهایی از سوی شورای نگهبان مبنی بر اعتبارنامه تاجگردون و عدم تعطیلی شنبه‌ها منشتر شد.

هیات عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جلسه امروز خود با تعطیلی شنبه ها موافقت نکرد. هیات عالی نظارت در بخش پایانی جلسه، به بررسی مغایرت مصوبه مجلس درباره طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با سیاست های کلی نظام پرداخت.
اعضا پس از استماع گزارش وزیر کشور و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه های خویش پرداختند و در نتیجه حکم مندرج در ذیل این استفساریه درخصوص عطف بما سبق کردن آن را مغایر جز ۱۰ بند ۹ سیاست های کلی نظام قانونگذاری تشخیص دادند.

مخالفت مجمع تشخیص با تعطیلی شنبه‌ها

هادی طحان طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «درخصوص اعتبارنامه تاجگردون و مستنداتی که گفته می‌شود وجود دارد، آیا شورای نگهبان در جریان این مدارک قرار گرفته و آیا در این رابطه به صورت کتبی یا شفاهی استعلام انجام گرفته است؟» گفت: شورای نگهبان نظر خودش را هنگام بررسی صلاحیت‌ها اعلام کرده است و مسئولیت بررسی اعتبارنامه ها برعهده نمایندگان است. در حدی بنده اطلاع دارم به صورت کتبی استعلامی صورت نگرفته است.

آیا تاجگردون می‌تواند به مجلس برگردد؟ | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز

سخنگوی شورای نگهبان:طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها تایید شد.

طرح «شفافیت»همچنان در بلاتکلیفی/مجمع از شمول شفافیت خارج شده است؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

بازدید ۱۵ میلیونی توییت حساب کاربری رهبرانقلاب

بازدید توییت حساب کاربری رهبر انقلاب با موضوع نامه به جوانان امریکایی به ۱۵ میلیون رسید. این توییت همچنین با واکنش سیاستمداران مختلفی مانند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/172037

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی