پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتش رژیم صهیونیستی در ششمین روز حمله به بیمارستان الشفاء غزه، بخش‌های حیاتی مهم این بیمارستان را به آتش کشید و به اعدام دست‌کم 170 فلسطینی و اسارت 800 نفر در این مرکز درمانی و پزشکی طی این مدت اعتراف کرد.

منتشر شده در 5 فروردین 1403
در سرویس
«170 فلسطینی در منطقه‌ای که بیمارستان الشفاء قرار دارد، کشته و بیش از 800 نفر دیگر بازداشت شدند». این بخشی از بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در ششمین روز محاصره بزرگترین مرکز درمانی و پزشکی غزه است. ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که عملیات مشترک ارتش و شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) در منطقه بیمارستان الشفاء ادامه دارد و تیپ رزمی لشکر 401 به همراه تیپ‌های رزمی لشکرهای ناحال و شایتیت 13 (نیروی ویژه دریایی) به فرماندهی لشکر 162 در منطقه در حال نبرد هستند.
از سوی دیگر مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی در غزه اسماعیل الثوابته نیز تایید کرد که اشغالگران بیش از 100 نفر را در داخل بیمارستان الشفاء به شهادت رسانده‌اند و حتی برخی از اعضای کادر پزشکی را اعدام کرده‌اند. وی با فاجعه‌بار خواندن وضعیت در داخل بیمارستان الشفاء افزود که امروز 4 بیمار دیگر به دلیل ممانعت ارتش اسرائیل از درمانشان، به شهادت رسیدند.
یک منبع آگاه پزشکی حاضر در داخل بیمارستان نیز خبر داد که اشغالگران کلیه طبقه‌های ساختمان بخش جراحی‌های تخصصی را آتش زده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی که نخستین‌بار حدود چهار ماه پیش به بهانه فعالیت نیروهای مقاومت در مجمتع بیمارستانی الشفاء و احتمال نگهداری اسرای اسرائیلی در آن، به آن حمله کرده بود و به اذعان نهادهای بین‌المللی آن را به «منطقه مرگ» تبدیل کرده بود، پس از راه‌اندازی مجدد آن توسط ساکنان غزه، بامداد روز دوشنبه پیش در 164‌مین روز جنگ غزه بار دیگر به آن یورش برد و به همان بهانه سابق، با توپخانه، جنگنده‌ها و پهپادهای خود این ساختمان و محوطه آن را هدف قرار داد.ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت تاکنون صدها آواره فلسطینی را در محوطه این بیمارستان و شماری از اعضای کادر پزشکی را به اسارت گرفته است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه امروز تاکید کرد که ارتش اسرائیل اعضای کادر پزشکی و آوارگان در داخل ساختمان‌های این مرکز پزشکی و درمانی را به بمباران و ویرانی ساختمان‌ها بر سرشان، بیرون آوردنشان از ساختمان‌ها برای بازجویی، شکنجه یا اعدام تهدید می‌کند. این دفتر ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در مرکزی که ستون فقرات بخش بهداشت در شمال نوار غزه است، از کشورهای دنیا خواست که تکرار این جنایت در بیمارستان الشفاء را محکوم کنند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز روز گذشته با اعلام اسارت 240 بیمار و همراه و 10 نیروی کادر درمان، گزارش داد که اشغالگران شماری از ساختمان‌های بیمارستان را بمباران و بخش‌های اصلی آن را به آتش کشیده و از محاصره شدگان در بیمارستان می‌خواهد که در سایه تیراندازی مستمر اشغالگران، خود را تسلیم کنند.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/164731

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی