پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته و در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، صبح امروز اجرا شد.

منتشر شده در 9 بهمن 1402
در سرویس

زهرا لایق حقیقی؛  مردادماه ۱۴۰۱ خبر دستگیری 4 جاسوس اسرائیلی که قصد خرابکاری دریک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند را داشتند در منطقه صومای برادوست شهرستان ارومیه به دست ماموران اطلاعاتی ایران منتشر شد. بعد از گذشت 80 روز خبرگزاری صدا و سیما با انتشار ویدیویی اشراف کامل سربازان گمنام امام زمان (عج) و اعتراف این افراد را منتشر کرد که نشان از همدستی این افراد با اسرائیل داشته و به قصد خرابکاری در ایران به ایران آمده‌اند.

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه در خصوص بازداشت پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار اعلام کرده بود:

شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، پیش از هر اقدام خرابکارانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شناسایی و کلیّه‌ی عناصر عملیاتی بازداشت شدند.

اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی – تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزاتِ عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حسّاس و اهدافِ از پیش تعیین شده را داشتند که با عنایات الهی و عملیات چند مرحله‌ای و پیش‌دستانه‌ی مجاهدان گمنام ایران اسلامی جملگیِ آنها به دام افتاده، تسلیحات، مواد انفجاری، تجهیزات فنّی و ارتباطی آنها نیز به طور کامل کشف و ضبط شد.

با توجه به ادامه‌دار بودن تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی پیرامون هرگونه ارتباط داخلی و خارجی با این تیم تروریستی، اِن‌شاءالله، اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید.

بعد از مدتی در 27 شهریور 1402 حکم اعدام آنها به وسیله قاضی ایمان افشاری، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اعلام شد و حکم اعدام آن‌ها در شعبه ۹ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی قاسم مزینانی تایید شده است.

بعد از 18 ماه برای با اعلام به خانواده‌های این جاسوسان برای آنها در 8 بهمن قرار ملاقاتی را هماهنگ کردند. خانواده این جاسوسان این قرار ملاقات را قراری برای اجرایی شدن حکم اعدام این چهار نفر میدانند و با اظهار نظراتی در شبکه‌های معاند برای آزادی این زندانیان دست به دامن آنها شده اند.

در خبرگزاری‌های معاند با جمهوری اسلامی علاوه بر دروغ جلوه دادن این اتهام با تشویق بر انتشار هشتگ نه به اعدام به دنبال حامی برای آزادی این جاسوسان می‌گردند.

این افراد از حدود یک سال و نیم قبل از عملیات توسط یکی از اعضای ارشد گروهک تروریستی کومله، نشان و جذب سرویس موساد شدند و طی چندین مرحله به کشور‌های آفریقایی اعزام و در مقر‌های نظامی آن کشور‌ها تحت آموزش کامل عملیاتی قرار گرفتند.

در این آموزش‌ها افسران موساد حضور داشتند و حتی «دیود بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی موساد برای روحیه دادن به افراد تیم در یکی از جلسات حاضر شد و برای اعضای تیم سخنرانی کرده است.

دوره‌های «عملیاتی» گروه شامل: کار با سلاح، چهره‌پردازی، کار با سیستم ارتباطی و داستان‌پردازی پوششی بود و «دوره‌های تخصصی» شامل: انجام مانور عملیاتی با استفاده از ماکت شبیه‌سازی، نحوه سرهم کردن و فعال‌سازی بمب بود.

فضای مجازی براندازان چه گذشت؟

در فضای مجازی با جستجوی هشتگ نه به اعدام مشخص می‌شود این کمپین‌ها آنقدر هم که باید جوابگو نبوده و مردم هوشیار ایران مخصوصا کردستان پای کار این فراخوان‌ها نبوده‌اند.

این فراخوان‌های بی فایده راه به جایی نبرد و این پرونده بعد از فرجام‌خواهی متهمان در دیوان عالی کشور مجددا مورد بررسی قرار گرفت و شعبه رسیدگی‌کننده در دیوان‌عالی ضمن رد فرجام‌خواهی متهمان، حکم دادگاه انقلاب اسلامی را تأیید کرد که حکم اعدام این ۴ نفر، صبح امروز اجرا شد.

این اتفاق یک وجهه دیگری از حمله ایران به اربیل عراق و مکان جاسوسی ارسائیل را نمایان می‌کند. این چهار جاسوس کرد که در ارومیه دستگیر شدند در اعترافات صریح خود به مامور موساد بودن اعتراف کردند. آنها از محل و مکان آموزش دیدن اطلاعاتی را در اختیار ماموران وزارت اطلاعات قرار دادند. اسرائیل که به دنبال خرابکاری در ایران است حس جدایی طلبی کردهای عراق و برخی از افراد در ایران را بهترین راه برای ایجاد اختلاف و آشوب درایران میداند پس در تلاش است به هر نحوی شده جاسوسان خود را به ایران  بفرستد تا نقشه‌های خود را پیاده سازی کنند. این اتفاق بی ربط با مسئله موساد و اربیل عراق نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156967

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی