پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

قالیباف برای دومین بار کرسی ریاست مجلس را بدست آورد در حالی که گمانه‌ها حاکی از حضور او برای انتخابات ریاست جمهوری است.

منتشر شده در 8 خرداد 1403
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور علی لاریجانی، غلامعلی حدادعادل، حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، محمدباقر قالیباف، آیت الله موحدی کرمانی و دیگر مقامات کشوری و لشکری برگزار شد و در روز بعد از افتتاحیه رای گیری نمایندگان برای تعیین رئیس جدید مجلس انجام شد که باز هم قالیباف برای نشستن بر این کرسی رای آورد.

از آنجا که کشور در موقعیت حساسی به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی قرار دارد باید هر چه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس‌جمهور جدید انجام شود. کشور ما در سال‌های بعد از انقلاب دوره‌های ریاست جمهوری ناتمام را تجربه کرده است که برای مثال می‌توان به دوره‌های بنی‌صدر و شهید رجایی اشاره کرد و حالا هم که به دولت سیزدهم رسیده است.

برای انتخابات پیش رو افراد زیادی قصد محک زدن خود را دارند و شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف باز هم می‌خواهد شانس خود را برای جایگاه امتحان کند در حالی که صبح امروز برای به کرسی ریاست مجلس نشست.

آیا قالیباف مسیر ناطق نوری را می‌رود؟

با پایان دور دوم ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 76 که سیدمحمد خاتمی برای جایگاه ریاست جمهوری رای آورد بر رقیبانی مثل ناطق نوری پیروز شده بود. علی اکبر ناطق نوری که ریاست مجلس پنجم را برعهده داشت در واقع ابتدا صندلی ریاست مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرد بعد پا به انتخابات ریاست جمهوری گذاشت تا اگر رای نیاورد از اینجا رانده و از آنجا مانده نشود، بدین صورت با خیال آسوده به مجلس برگشت و جایگاه ریاست خود را هم حفظ می‌کرد. در انتخابات ریاست جمهوری رقابت بین سید محمد خاتمی، محمد محمدی ری‌شهری و رضا زواره‌ای شکل گرفت که در نهایت پس از سید محمد خاتمی به عنوان نفر دوم انتخابات به کار خود پایان داد. بعد از  سال‌ها احتمال اینکه قالیباف بخواهد همان مسیر را برود زیاد است.

محمدباقر  در حال حاضر با ۱۹۸ رای نمایندگان مجلس دوازدهم برای دومین بار به عنوان رئیس قوه مقننه برای یک سال آینده انتخاب شد. ۲۸۷ نفر در مجلس حضور داشتند. مجتبی ذوالنوری با ۶۰ رای و منوچهر متکی با ۵ رای نفر دوم و سوم انتخابات رئیس مجلس شدند.

نخستین حضور محمدباقر قالیباف در خانه ملت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باز می گردد که به عنوان اولین منتخب حوزه انتخابیه تهران، راهی بهارستان شد و در طول چهار سال گذشته توانست سکان دار مجلس باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/171410

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی