پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی قوه قضاییه:

ستایشی گفت: میلاد حاتمی به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و اخلال در نظام ارزی در بازداشت به سر می‌برد.

منتشر شده در 25 مرداد 1401
در سرویس

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اظهار کرد: به رسمیت نشناختن حقوق ملت ایران در ۲۸ مرداد سرآغاز رسمی دخالت ایالات متحده در ملت ایران و لگدمال ساختن حقوق اولیه ملت‌ها و حمایت امریکا  از رژیم صهیونیستی است.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده میلاد حاتمی گفت: در این پرونده ۲۲ متهم مطرح بودند که پرونده در دادسرا مورد بررسی قرار گرفت و با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شد.

او افزود: فرد مورد نظر به اتهام افساد فی الارض، پولشویی و  اخلال در نظام ارزی وپولی و فرد دیگر به اتهام معاونت در افساد فی الارض، پولشویی و  اخلال در نظام ارزی وپولی  در بازداشت هستند.

به گفته او باقی متهمان  که ۱۸ نفر هستند  با تودیع قرار وثیقه در دادسرا فعلا آزادند و پرونده در دادگاه انقلاب مطرح رسیدگی است.

بابک زنجانی هم اکنون در زندان به سر می‌برد

ستایشی افزود: اجرای حکم بابک زنجانی در حال انجام است و در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرار گرفته است. تا کنون نسبت به شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل کشور و استرداد اموال در خارج از کشور اقدام جدی صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار از اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده و رد مال این فرد حدود یک میلیارد ۹۶۰ میلیون یورو است؛ در خصوص باقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین در حال پیگیری و انتقال اموال از خارج از کشور هستیم. سر نخ های خوبی از اموال به دست آمده که استرداد خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده شکایت آقای سید حسن خمینی از دهباشی

این مقام مسئول ادامه داد: پرونده شکایت آقای سید حسن خمینی از آقای دهباشی در مرحله اول قرار نهایی صادر می‌شود که به این قرار اعتراض می‌شود.

ستایشی گفت: پس از طی مراحل قانونی فرد مورد نظر به شش ماه حبس محکوم می‌شود که توسط محکوم علیه مورد اعتراض قرار می‌گیرد و اکنون در شعبه اول دادسرای تهران مورد رسیدگی است.

پرونده تبعه سوئدی در ایران تحت رسیدگی است

او درباره بازداشت تبعه سوئدی در ایران گفت: این پرونده در دادسرای تخصصی  تهران تحت رسیدگی است و اتهامش جاسوسی است.

ستایشی بیان کرد: در ۲۸ فروردین سال جاری قرار بازداشت موقت او صادر شد و در بازداشت است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد:  یکسری اسناد کشف شده و در حال بررسی است و تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه است. براساس سرنخ هایی که داریم ممکن است  اتهام دیگری  در مورد ایشان مطرح شود.

الکس به اعدام محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام الکس که دو سال پیش به همراه مادر و فردی که رابط وی بود، دستگیر شد، گفت: راه اندازی شبکه سازمان یافته فساد از اتهامات این فرد است.

او افزود: شهروز سخنوری (الکس) به اعدام محکوم شده است. سایر متهمان به موجبات فراهم کردن فساد به ۸ سال حبس محکوم شدند.متهم دیگری هم در پرونده است که حکم وی هنوز اجرا نشده است.

بخشش ۹۲۴ محکوم از سوی اولیا دم در ۱۶ ماه گذشته

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: تلاش ما بر این است از ظرفیت‌های مردمی، ساختار‌های سازمانی و همه ظرفیت‌هایی که در راه تحقق صلح و سازش وجود دارد، استفاده کنیم.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ اولیا دم نسبت به ۹۲۴ نفر بخشش و گذشت داشته‌اند و این افراد زندگی دوباره یافته‌اند.

آخرین وضعیت سامانه سینا

ستایشی اظهار کرد: تکالیف کلیدی و ویژه در رابطه با بسیاری از دستگاه ها و حوزه های مهم کشور احصا و شناسایی شده است و در حال بارگزاری در سامانه سیناست.

وی ادامه داد: درگاه سامانه سینا در هفته قوه قضائیه سال جاری رونمایی شد، این درگاه دارای دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی است که درگاه برون سامانی در حال اخذ تائیدیه های لازم است.

ستایشی گفت: بر اساس گزارش بازرسی سازمان بازرسی کل کشور یک هزار و صد تکلیف دستگاه ها در پایگاه داده ها و بانک اطلاعات سازمان بازرسی وجود دارد که فرآیند صحت سنجی آن در حال انجام است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/39096

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی