حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی

بر اثر حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی، بیش از ۶۷ نفر از اعضای نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی

به نقل از پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بر اثر حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی، بیش از ۶۷ نفر از اعضای نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

۱- مارب:
درگیری انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای البتر، البلق شرقی و البلق الاوسط.۲- شبوه:
– بر اثر حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی، ۲۷ نفر از اعضای نیروهای العمالقه تابع ائتلاف سعودی کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.
– حملات نیروهای العمالقه به مواضع انصارالله در دو محور الصفرا و مرخه العلیا آغاز شده است.۳- الجوف:
درگیری پراکنده انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در محور جبل ضبیع و جنوب صحرای الاجاشر.۴- حملات هوایی ائتلاف سعودی:
جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۵ بار مناطق تحت کنترل انصارالله را بمباران کرده‌اند.
این حملات شامل: ۷ بار مدیریت الوادی، ۹ بار مدیریت صرواح، ۴ بار مدیریت الجوبه و یک بار مدیریت حریب در استان مارب، ۱۰ بار مدیریت عسیلان و بیحان، یک بار مدیریت مرخه در استان شبوه، ۳ بار مدیریت خب و الشعف در استان الجوف، ۹ بار مدیریت مقبنه در استان تعز و یک بار مدیریت نعمان در استان البیضاء می‌باشد.۵- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴۶ بار آتش‌بس را در این استان نقض کرده‌اند.۶- “هشام شرف” وزیر خارجه دولت نجات یمن طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار اتخاذ یک تصمیم الزام آور در خصوص پایان دادن به جنگ و رفع محاصره یمن شد.
شرف در این نامه عربستان سعودی را عامل اصلی حمله و اعمال محاصره همه جانبه یمن دانسته و خواستار بازخواست تامین کنندگان تسلیحات ائتلاف سعودی شده است.