یادداشتی به بهانه سرقت بایدن از مردم افغانستان

۲۱۰۰ میلیارد دلار درآمد از جنگ افغانستان کافی نبود؟

رضا نظام دوست در واکنش به خبر سرقت آمریکا از پول‌های افغانستان به بهانه غرامت قربانیان واقعه 11 سپتامبر، یادداشتی تلگرامی نوشت.

۲۱۰۰ میلیارد دلار درآمد از جنگ افغانستان کافی نبود؟

رضا نظام دوست در یادداشتی تلگرامی نوشت: جنگ افغانستان آنقدر برای شرکتهای بزرگ یا پیمانکاران خرده پای آمریکایی سود داشت، که وقتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ دستور خروج نیروهایش از افغانستان را صادر کرد، تعداد کل سربازان و نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان ۹۸۰۰ نفر بود و تعداد پیمانکاران و تاجران آمریکایی بیش از ۲۶۰۰۰ نفر (گزارش وال استریت ژورنال) …
مثلا فقط “یکی” از این ۲۶۰۰۰ نفر، یک جوان آمریکایی اهل کالیفرنیا بود که تا قبل از شروع جنگ، صاحب یک کافه ی کوچک در قرقیزستان بود.
با آغاز حمله آمریکا به افغانستان و نیاز نیروهای آمریکایی به سوخت، او یک مسیر نقل و انتقال بنزین از تاجیکستان و قرقیزستان به افغانستان راه انداخت  و در طول پانزده  سال  ۲.۵ میلیارد دلار (!) به جیب زد.
وال استریت ژورنال در گزارش مفصلی که سال گذشته در مورد پیمانکاران آمریکایی در افغانستان منتشر کرد نوشت:  پنج شرکت لاکهید مارتین، بوئینگ، جنرال داینامیکس، شرکت فناوری‌های ریتون و شرکت نورتروپ گرومن، مجموعا  ۲.۱ تریلیون دلار از جنگ افغانستان درآمد حاصل کرده اند.
حالا چشم “بایدن” به همین “هفت میلیارد دلار” پول مردم جنگ‌زده و بدبخت افغانستان دوخته شده که همان را هم بالا بکشد؟؟  و از سوی خودش (و از کیسه ی خلیفه!) حاتم بخشی کند به قربانیان یازده سپتامبر؟