بازخوانی تجربه‌های جهانی

قانون صیانتی جدید اتحادیه اروپا برای کنترل و مدیریت رفتار پلتفرم‌های بزرگ/قانونی که چند برابر طرح صیانت رفتار پلتفرم‌ها را استاندارد سازی می‌کند

قانون صیانتی جدید اتحادیه اروپا برای کنترل و مدیریت رفتار پلتفرم‌های بزرگ، قانونی است که چند برابر طرح صیانت رفتار پلتفرم‌ها را استاندارد سازی می‌کند.

قانون صیانتی جدید اتحادیه اروپا برای کنترل و مدیریت رفتار پلتفرم‌های بزرگ/قانونی که چند برابر طرح صیانت رفتار پلتفرم‌ها را استاندارد سازی می‌کند
60899

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) یک پیشنهاد مقررات اتحادیه اروپا است که توسط کمیسیون اروپا در حال بررسی است. DMA قصد دارد از درجه بالاتری از رقابت در بازارهای دیجیتال اروپا، با جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌های بزرگ از قدرت بازار خود و اجازه دادن به بازیگران جدید برای ورود به بازار، اطمینان حاصل کند.

 فهرستی از تعهدات را برای دروازه بانان تعیین شده ایجاد می کند و در صورت عدم رعایت، مکانیسم های تحریمی اجباری از جمله جریمه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی وجود خواهد داشت.

 این مقررات بزرگترین پلتفرم های دیجیتال فعال در اتحادیه اروپا را هدف قرار می دهد.  آنها همچنین به دلیل موقعیت “بادوام” در بازار در برخی از بخش های دیجیتال و به دلیل اینکه معیارهای خاصی مربوط به تعداد کاربران، گردش مالی آنها یا سرمایه گذاری آنها را برآورده می کنند، به عنوان “دروازه بان” نیز شناخته می شوند. 

 حتی اگر فهرست دروازه‌بان‌ها هنوز منتشر نشده باشد، «فناوری بزرگ» – GAFAM (Google، Amazon، Facebook، Apple، Microsoft) – احتمالاً سوژه‌های اصلی این عمل خواهد بود.

 فهرست تعهدات شامل ممنوعیت‌هایی برای ترکیب داده‌های جمع‌آوری‌شده از دو سرویس مختلف متعلق به یک شرکت است (برای مثال Facebook و WhatsApp)- مقررات برای حفاظت از کاربران تجاری پلتفرم ها (از جمله تبلیغ کنندگان و ناشران)

به گفته کمیسیون اروپا، هدف اصلی این مقررات تنظیم رفتار شرکت‌های فناوری بزرگ در بازار واحد اروپا و فراتر از آن است.

 این قانون هشت بخش مختلف را پوشش می دهد و به آنها خدمات بسترهای اصلی (CPS) نیز می گویند. به دلیل وجود دروازه بان هایی که تا حدی بر رقابت پذیری بازار تأثیر می گذارند، CPS توسط کمیسیون اروپا مشکل ساز تلقی می شود: موتورهای جستجوی آنلاین (مانند جستجوی Google)؛  خدمات واسطه‌گری آنلاین (مانند Google Play، App store)؛  شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک)؛  پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیو (مانند YouTube)؛  پلتفرم های ارتباطی (مانند واتساپ، جیمیل)؛  خدمات تبلیغاتی؛  سیستم عامل (مانند Google Android)؛  خدمات ابری