جهت پرس برنامه‌های شوم براندازان در آستانه ماه محرم بررسی می‌کند

توهین و بی‌احترامی به دسته‌های عزاداری بهانه‌ای برای موج جدید اغتشاشات

با نزدیک شدن به ایام عزاداری محرم شبکه اینترنشنال سناریوی خطرناکی را برای ایجاد آشوب مطرح می‌کند و با این طرح اعتقادات مذهبی ایرانیان را نشانه رفته‌ است.

توهین و بی‌احترامی به دسته‌های عزاداری بهانه‌ای برای موج جدید اغتشاشات

عطیه فکری –  همزمان با نزدیک شدن ماه محرم و علاقه شدید مردم ایران به اهل بیت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع)، رسانه‌های فارسی زبان معاند با جمهوری اسلامی تحرکات خود برای موج جدیدی از آشوب و اغتشاش را آغاز کردند.

شبکه ضدانقلاب اینترنشنال با مصاحبه با تعدادی اپوزیسیون خارج نشین به عنوان کارشناس برنامه سعی در ایجاد آشوب‌های خیابانی همزمان با برگزاری دسته‌های عزاداری را دارند. طوری که یکی از حسن مکارمی، یکی کارشناسان برنامه خطاب به مردم داخل ایران می‌گوید که حکومت ایران به دلیل اینکه برای عزاداران امام حسین (ع) حرمت زیادی قائل است، مردم باید بروند بین دسته‌های عزا و شعارهای ضدحکومتی سر بدهند تا ماموران پلیس نتوانند برای سرکوب آنان کاری انجام دهند! 

دقیقا با همین روش مردمی که اعتقادات مذهبی بالایی دارند و برای عزاداری به خیابان آمده‌اند با کسانی که صرفا برای توهین و شعارهای ناهنجار آمده‌اند درگیری شدیدی رخ می‌دهد و وسط درگیری و ازدحام امکان سواستفاده و آسیب رساندن به مردم معمولی برای عناصر مزدور ضدانقلاب فراهم می‌شود.

فرنگیس بیات یکی دیگر از کارشناسانی که در برنامه چشم انداز شبکه اینترنشنال حضور داشت علنا به عدم اعتقاد به باورهای مذهبی و اسلام اعتراف می‌کند و از افرادی مخالف جمهوری اسلامی هستند و در اغتشاشات اخیر سهم قابل توجهی هم داشتند، خواسته که از اعتقادات افراد مذهبی باید نهایت سواستفاده را کرد و خیابان را محلی برای اعتراضات سراسری کرد زیرا حکومت به دست عزاداری کاری ندارد و نمی‌تواند اغتشاشگران را از مردم عادی در ازدحام جمعیت تشخیص دهد.

از طرفی هم سایر شبکه‌ها مثل بی‌بی‌سی با نشر اخبار کلیشه‌ای و تکراری مثل بودجه برگزاری مراسمات مذهبی سعی دارد اذهان عمومی را منحرف کند و سوژه و خوراک فکری برای بهانه‌جویی در فضای مجازی به افراد بدهد.

1

برخی کانال‌های تلگرامی هم که موضوعی برای هجمه به این مراسم پیدا نمی‌کنند، تصاویری که مشخص نیست که برای چه زمانی و در کجا و متعلق به چه نهاد و گروهی است را منتشر می‌کنند وعکس‌ها و فیلم‌هایی را تحت عنوان نصب غیراستاندار مکان نذری محرم منتشر کرده و برای جریحه‌دار کردن مردم، می‌نویسند که فرد سرنشین، خانم بارداری بوده که دچار شوک است. دروغ‌هایی که بانزدیک شدن به زمان تاسوعا و عاشورا، آن‌ها بیشتر منتشر خواهند شد.

تنها توقعی که از مردم در بحران‌ها و در مواجهه شایعات باید داشت اینست که به حواشی نپردازند و از افرادی که قصد آشوب دارند، دوری کنند و بهانه به دست اغتشاشگران ندهند تا نقشه‌های آنان برای فریب افکار عمومی و ایجاد اغتشاش و ناآرامی نقش بر آب شود.