فعالان رسانه‌ای راجع به مهلا چه می‌گویند؟

به نام امام حسین، به کام مخالفان امام حسین

ویژه برنامه مهلا که به مناسبت دهه اول ماه محرم از پلتفرم روبیکا در جال پخش است، جنجال‌هایی در فضای مجازی به راه انداخته است که واکنش فعالان رسانه‌ای را برانگیخته.

به نام امام حسین، به کام مخالفان امام حسین

فصل چهارم ویژه برنامه مهلا به کارگردانی امیرحسین طهرانی و اجرای محمدحسین پویانفر از پلتفرم روبیکا به مناسبت دهه اول محرم در حال پخش است. در این برنامه مهمانان حول مسائل مربوط به محرم و امام حسین، موضوعات فرهنگی و موضوعات سیاسی صحبت می‌کنند. مهمانانی همچون جواد خیابانی (گزارشگر)، مهران غفوریان و فرزین محدث(بازیگر)، مصطفی راغب (خواننده)، منصوره مصطفی‌زاده (نویسنده کودک) تابجال در این برنامه دعوت شده‌اند.

اظهار نظرات این مهمانان در رابطه با برخی مسائل به گونه‌ای بوده است که حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است. حساسیت‌هایی که از جنس دفاع از حرکت و قیام امام حسین علیه‌السلام و دین اسلام بوده است. 

در برنامه‌ای که منصوره مصطفی‌زاده مهمان این برنامه بود، خانم نویسنده خاطره‌ای از حضورش در نمازخانه باغ کتاب بیان شد. وی گفت: زمانی که در نمازخانه حضور داشته، دختر بی حجاب وارد شده، شالش را سرش کرده، نماز خواند، شالش را برداشت و رفت بیرون. آن آدم با خدا مشکل ندارد. حرف خدا را هم گوش می‌دهد. خدا را هم دوست دارد! تو (نظام جمهوری اسلامی) را دوست ندارد!

این اظهارات موجب شد تا فعالان رسانه‌ای نسبت به آنها واکنش نشان دهند.

یکی از فعالان رسانه‌ای با اشاره به خاطره تعریف شده نوشت:

برنامه مهلا 1

 

فعال رسانه‌ای دیگری با توجه به اینکه قانون حجاب مربوط به اسلام است و نه مربوط به جمهوری اسلامی نوشت:

برنامه مهلا 2

 

فعال رسانه‌ای دیگری با تحلیل بیشتری در رابطه با کل قسمتی که منصوره مصطفی‌زاده مهمان برنامه بوده است، حرفهای درست و غلط را در هم آمیخته دید و نوشت:

برنامه مهلا 3

وی در ادامه نوشته است:

ایشون میگه “بچه باید تو خانواده دست نیافتنی بودن رو یاد بگیره! بعد به حیا و عفاف و در آخر به حجاب که بخش ظاهری قضیه ست برسه” درسته که چادر پوشیدن به معنای داشتن عفاف و حیا نیست،اما حجاب شرعی نداشتن(حجاب فقط چادر پوشیدن نیست!)به معنای اینه که معنای همون عفاف و حیا درست درک نشده.

در جای دیگه میگه “وقتی بچه‌تون از شما نارحته، حتی اگر وقت نماز هم بود، نماز رو به عقب بندازید. چون بچه الان از شما ناراحته و اگر نماز هم بخونید از اون نماز بدش میاد اول برو بچه‌ت رو آروم کن بعد برو نماز بخون”

بعد از این جمله نتیجه میگیره که مردم جامعه نقش اون بچه رو دارن و حکومت نقش اون والدین رو. میگه الان مردم از حکومت ناراحتن! اون دختر بیحجاب الان از حکومت ناراحته! پس حکومت اول باید دل بی‌حجاب‌ها رو به دست بیاره، بعد بهشون بگه حجابشون رو درست بکنن.

سوال من اینه که اولویتتون با خداست یا اون بچه؟! کار خدا رو عقب میندازید که بچه ممکنه از نماز بدش بیاد؟! بگذریم بعد از اون حرفها میرسه به اون خاطره‌ای که تقریبا همه‌تون توی کلیپ دیدید و شنیدید. (ویدئو را در پایان گزارش تماشا کنید)

بعد پویانفر ازش میپرسه که خب راه‌کار چیه؟ میگه راه کار کلان نمیدم ولی بعدش میگه باید بریم سراغ بچه‌ها که نسل آینده هستن این راه کار به نظر من درسته و بخش مهمی از قضیه ست اما خب این هم کامل نیست.

در ادامه هم باز یه سری حرف‌ها زده میشه که درست و غلط در کنار هم و آمیخته باهمدیگه میشن این قشنگه که بگیم روضه حضرت علی‌اصغر و روضه حضرت رقیه ممکنه تو ذهن یه بچه باعث بشه امام حسین رو یه فرد شکست خورده نشون بده و این نباید اتفاق بیوفته اما ایشون میگن کلا حذفش کنیم برای بچه‌ها!

میگه روضه حضرت علی‌اصغر رو برای بچه‌ها نخونیم چون ممکنه تو ذهن بچه یه تصویر شکست خورده از امام حسین(ع) شکل بگیره سوالی که پیش میاد اینه که الان همه ماهایی که تو بچگی روضه این حضرات رو گوش دادیم، امام حسین برامون طرف شکست خورده داستان کربلاست؟

چیزی که من متوجه شدم اینه که خانم مصطفی‌زاده حالات و احساسات شخصی خودش رو به همه تعمیم میده! در حالی که همه مثل همدیگه نیستن همه مثل هم فکر نمیکنن و همه مثل هم نتیجه نمیگیرن!

 

فعال رسانه‌ای دیگری با اشاره به حکم شرعی حجاب نوشت:

برنامه مهلا 4

فعال رسانه‌ای دیگری با تمثیل خاطره گفته شده با احوالات دشمنان امام حسین علیه‌السلام نوشت:

برنامه مهلا 5

یکی از کاربران ضد نظام هم خوشحال از اظهارات خانم مصطفی‌زاده نوشت:

برنامه مهلا 6

ویدئوی مربوط به خاطره خانم مصطفی‌زاده را در زیر تماشا کنید: