چرا ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان زمین‌گیر شده است؟

کارشناس امور نظامی با اشاره به تلفات و خسارات سنگین نظامیان رژیم صهیونیستی در جبهه جنوب لبنان به علت این حجم از تلفات در میان ارتش اشغالگر پرداخته است.

چرا ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان زمین‌گیر شده است؟

به گزارش جهت پرس؛ به نقل از خبرگزاری شهاب، سرهنگ «حاتم کریم الفلاحی» کارشناس امور نظامی با اشاره به تلفات و خسارت سنگین نظامیان رژیم صهیونیستی در نبرد با حزب الله لبنان از تدابیر محکم پیشگیرانه حزب الله و طرح دفاعی مقاومت در زمینه جنگ زمینی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه عملیات دفاعی در علوم نظامی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: این عملیات باید متناسب با شرایط نبرد که هر لحظه تغییر می‌کند، انجام شود و باید همه احتمالات کلی و جزئی در آن در نظرگرفته شود.

این کارشناس درباره علل افزایش تلفات ارتش اشغالگر در جنوب لبنان تصریح کرد: این به دلایل چندی از جمله ماهیت جغرافیایی متفاوت از غزه جنوب لبنان و نیز وارد کردن ارتش خسته از درگیری‌های خیابانی در خیابان‌های غزه ومنازل وکوچه های غزه، مربوط می‌شود.

وی افزود: توان جنگی اسرائیلی ها ضعیف شده است به ویژه که حزب الله کاملا با شرایط جغرافیایی منطقه جنوب لبنان آشناست و تدابیر دفاعی از مدتها قبل برای جنگ با ارتش اشغالگر تدارک دیده است. اسرائیل ۵ لشکر خود را را در حمله زمینی مشارکت داده است یعنی لشکرهای ۳۶، ۹۱، ۹۸، ۱۴۶ و ۲۱۰ که این لشکرها بیش از چند تیپ نظامی و بیش از ۱۰ هزار نظامی را در برمی گیرد. تلفات اشغالگران در نتیجه درگیری مستقیم یا بر اثر حملات توپخانه ای و خمپاره ای در سایه درگیری لشکرها در خط مرزی با رزمندگان حزب الله از راس الناقوره تا مزارع شبعاست.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۸۸ نظامی خود طی ساعات گذشته در جبهه لبنان خبر داده و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اشغالگر نیز به تلفات دردناک به صهیونیستها اذعان کرده است.