نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی در تفتان

نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی در تفتان تأکید کرد: بر عزم خود برای محاکمه‌ عاملان این جنایت و تضمین پاسخگویی کامل آنان تأکید می‌ورزیم.

نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام تروریستی در تفتان

به گزارش جهت پرس؛ امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون حمله گروه تروریستی موسوم به جیش‌العدل در سیستان و بلوچستان نوشت: ایران این اقدام شنیع تروریستی را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند و مجدداً بر عزم خود برای محاکمه‌ عاملان این جنایت و تضمین پاسخگویی کامل آنان تأکید می‌ورزد.

متن کامل این نامه به‌شرح زیر است:

متعاقب دستور دولت متبوعم، مکاتبۀ حاضر جهت اطلاع جنابعالی از یک اقدام تروریستی شنیع دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران توسط گروه تروریستی بدنام «جیش‌العدل» ارسال می‌گردد. روز شنبه، 26 اکتبر 2024، ظهر به‌وقت محلی، گروه تروریستی جیش‌العدل که یک گروه تروریستی خارجی تحت حمایت و مرتبط با داعش خراسان است، حمله‌ای تروریستی به دو خودروی واحد گشتی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقۀ گوهرکوه، شهر تفتان در استان سیستان و بلوچستان انجام داد. این حملۀ وقیحانه که بلافاصله جیش‌العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت، منجر به شهادت 10 تن از نیروهای انتظامی ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام شنیع تروریستی را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند و مجدداً بر عزم خود برای محاکمه‌ عاملان این جنایت و تضمین پاسخگویی کامل آنان تأکید می‌ورزد. سوابق طولانی‌مدت جیش‌العدل، گروه تروریستی تحت حمایت خارجی و به‌شدت مرتبط با داعش، در هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه ایرانی و نیروهای انتظامی، نیازمند محکومیت فوری و قاطعانه از سوی جامعۀ بین‌المللی است.

درست ماه گذشته، در تاریخ 13 سپتامبر 2024، این گروه تروریستی بدنام حمله‌ وحشیانه‌ دیگری در شهر مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان انجام داد. در این حادثه، زمانی که مرزبانان و مأموران انتظامی در حال سوخت‌گیری بودند، مهاجمان به خودروی آن‌ها شلیک کردند که در نتیجه‌ آن دو تن از نیروهای انتظامی ایران به شهادت رسیدند. ما از شورای امنیت درخواست داریم که ضمن صدور بیانیه‌ای قاطعانه، این حمله‌ شنیع تروریستی را به‌صراحت محکوم نماید.

جمهوری اسلامی ایران، کشوری که به‌طور مستقیم با تأثیرات فاجعه‌بار تروریسم مواجه بوده است، بر تعهد خود در مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و ظواهر آن استوار است. تعهد ما به حفاظت از مردم شریف ایران در برابر تهدید بی‌رحمانه‌ این سازمان‌های تروریستی خشونت‌طلب، خلل‌ناپذیر است.