١٢ میلیارد سفر در مترو طی ٢۵ سال

سرپرست قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ١٢ میلیارد سفر در مترو طی ٢۵ سال انجام شده است.

١٢ میلیارد سفر در مترو طی ٢۵ سال

به گزارش جهت پرس؛ رضا حشمتی سرپرست قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه امروز در نمایش عکس (نگاهی به فرهنگ ژاپن) گفت: به پیشنهاد مجمع شهرداران آسیایی و با همکاری شهرداری و متروی تهران و سفارت ژاپن، نمایشگاهی از عکس‌های دیدنی از فرهنگ، آداب‌ورسوم، پوشاک سنتی، هنر‌های دستی و جاذبه‌های گردشگری متنوع استان‌های ژاپن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی ابعاد کمتر شناخته‌شدهٔ فرهنگ ژاپن و ایجاد فرصتی برای آشنایی عمیق‌تر مخاطبان با این کشور زیبا است. در ادامهٔ این نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی دیگری از ژاپن نیز در راه است.

سرپرست قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه افزود: بسیار خرسندم که امروز افتتاح نمایشگاه عکس ژاپن را در ایستگاهی که خود نمادی از معماری اصیل و سنتی است برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: مترو تهران و حومه به‌عنوان شاهرگ حیاتی در حمل‌ونقل پایتخت، روزانه میلیون‌ها نفر را جابه‌جا می‌کند. ١٢ میلیارد سفر در مترو طی ٢۵ سال انجام شده است. این حجم بالای تردد، فرصت بی‌نظیری برای ما فراهم کرده تا ضمن ارائه خدمات حمل‌ونقلی، فضایی برای ترویج فرهنگ و هنر نیز ایجاد کنیم. برگزاری نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست، گامی در جهت تحقق این هدف است.

حشمتی یادآور شد: امروز شاهد رویداد ارزشمندی هستیم؛ رویدادی که در راستای ارتباط میان دو فرهنگ غنی ایرانی و ژاپنی است. قطعاً برگزاری این نمایشگاه عکس فرصتی ارزشمند برای ما و مسافران گران‌قدر متروی تهران است تا با یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های جهان بیشتر آشنا شویم.

این مقام مسئول گفت: این نمایشگاه که حاوی عکس‌های دیدنی از فرهنگ، آداب‌ورسوم ژاپن است، به ما کمک می‌کند تا با جلوه‌های کمتر شناخته شده این کشور آشنا شویم.

حمیدرضا غلامزاده معاون امور بین الملل شهرداری تهران نیز با بیان اینکه ما تلاش داریم در قالب این نمایشگاه جلویی از کشور ژاپن به مردم تهران نشان دهیم گفت: به موازت این نمایشگاه عکس در ایستگاه جهاد در خط ۳، در ایستگاه تجریش نیز نمایشگاه مشابه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امید است به صورت مشابه نمایشگاه معرفی ایران به مردم زاپن این نمایشگاه در آنجا نیز برپا شودگفت: شهرداری تهران متولی فضا‌های شهری است که با همکاری مترو این مهم محقق شد.

در ادامه تاماکی تسوکادا سفیر ژاپن در ایران در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ ژاپن گفت: سه ماه پیش با معاون امور بین الملل شهرداری تهران صحبت داشتیم که این برنامه برگزار شود و‌سپاس گذاری میکنم که این مهم اجرایی شود.

وی گفت: از شرکت مترو نیز تشکر ویژه دارم چراکه ایستگاه مترو جهاد تردد بالایی است و‌برای برگزاری نمایشگاه نیز جای بسیار مناسبی است و مایه خرسندی است که نمایشگاه عکس ژاپن در ایستگاه میدان جهاد که جوایزی زیاد معماری از آن خود کرده و‌در ایستگاه تجریش که ایستگاه پرترددی است برپا شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه عکس‌های روزمره در ژاپن به نمایش گذاشته است، ایرانیان تصاویری گوناگونی از ژاپن دارند، اما امید است با این نمایشگاه با زاپن بیشتر اشنا شوند و از هفته اینده نیز در مرکز هنری اسمان به مدت یک هفنه برنامه اکران عکی‌های ژاپن داریم و غلاوه بر معرفی هنر، فیلم‌های مرتبط با ژاپن پخش می شود.