فارن پالیسی: راه سنوار ادامه پیدا می‌کند

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در مطلبی درباره «یحیی السنوار» نوشت:‌ «اینکه اسرائیل سنوار را کشت، امروز به نظر می‌رسد که دستاوردی بزرگ است اما به مرور زمان_همان‌گونه که همیشه این‌گونه بوده_ دیگرانی ظهور خواهند کرد تا به مقاومت ادامه دهند.»

فارن پالیسی: راه سنوار ادامه پیدا می‌کند

به گزارش جهت پرس؛ نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در مطلبی درباره «یحیی السنوار» نوشت:‌ «اینکه اسرائیل سنوار را کشت، امروز به نظر می‌رسد که دستاوردی بزرگ است اما به مرور زمان_همان‌گونه که همیشه این‌گونه بوده_ دیگرانی ظهور خواهند کرد تا به مقاومت ادامه دهند.»

این اندیشکده آمریکایی نوشت: « اسرائیلی‌ها با شیرینی و ترانه در بارهای تل‌آویو مرگ سنوار را جشن می‌گیرند اما به‌زودی واقعیت دوباره خود را نشان خواهد داد.»

ایرنا با انتشار این گزارش از سوی فارن پالیسی نوشت:«آیا کسی «خالد الوزیر» را به خاطر می‌آورد؟ «عباس موسوی» چطور؟ «فتحی شقاقی» چه؟ «احمد یاسین»؟»

فارن پالیسی با اشاره به ناکامی موساد در پایان دادن به مقاومت علی‌رغم ترور رهبران آن، می‌نویسد:«شقاقی، یک پزشک بود که جهاد اسلامی فلسطین را هدایت می‌کرد؛ موسوی پیش از حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله بود و احمد یاسین پس از بنیانگذاری حماس توسط شاخه فلسطینی اخوان‌المسلمین در اواخر دهه ۱۹۸۰، رهبری حماس را برعهده داشت. همه آنها در عملیات‌های اطلاعاتی یا نظامی بزرگ کشته شدند و به تقویت اسطوره امنیتی اسرائیل کمک کردند. با این حال، با وجود مهارت اسرائیلی‌ها در انتقام‌جویی، آنها هرگز نتوانستند به مقاومت پایان بدهند.»

این نشریه آمریکایی در ادامه مظلب خود نوشت: «شاخه مسلح سازمان آزادی‌بخش فلسطین که در انتفاضه دوم نقش اصلی را ایفا کرد، همچنان وجود دارد. پس از کشته‌شدن موسوی در سال ۱۹۹۲، سیدحسن نصرالله، حزب‌الله را به قدرتمندترین نیروی غیردولتی مسلح جهان تبدیل کرد. «نیروی خارجیِ منطقه‌ای ایران و قدرت ضربه دوم این کشور.

در هفته‌های پس از کشته‌شدن شمار زیادی از رهبران حزب‌الله، نیروهای این گروه، سیلی بی‌پایان از راکت‌ها را به سمت اسرائیل شلیک کردند. در سال ۱۹۹۵، شقاقی در مقابل هتلی در مالتا پنج بار هدف گلوله قرار گرفت اما دهه‌ها بعد، جهاد اسلامی همچنان به هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها با بمب‌گذاران انتحاری و راکت‌ها از غزه ادامه می‌دهد. یاسین نیز مانند نصرالله در یک حمله هوایی کشته شد. مرگ خشونت‌آمیز او هرگز جانشینانش را وادار به بازنگری در استراتژی‌شان نکرد. چرا مرگ سنوار باید متفاوت باشد؟»