جعفری: صهیونیستها قطعا حرکت قابل توجهی انجام نمی‌دهند

فرمانده قرارگاه بقیه الله درباره نحوه پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل، بیان کرد: پاسخ ایران بستگی به شدت حمله دشمن دارد. به طور قطع و یقین به مردم اطمینان می‌دهم که صهیونیست‌ها حرکت عمده‌ و قابل توجهی انجام نمی‌دهند.

جعفری: صهیونیستها قطعا حرکت قابل توجهی انجام نمی‌دهند

به گزارش جهت پرس؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر عباس نیلفروشان در جمع خبرنگاران درباره تهدیدات کشور توسط صهیونیست‌ها، اظهار کرد: اسرائیل خیلی کوچکتر از آن است که بتواند به ایران حمله کند البته ممکن است اسرائیل حمله مذبوحانه، محدود و کوچک برای اینکه بگوید که جواب دادم انجام بدهد ولی حمله‌ای که درخور وعده صادق 2 باشد قطعا نمی‌تواند داشته باشد.

وی در ادامه درباره نحوه پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل، بیان کرد: پاسخ ایران بستگی به شدت حمله دشمن دارد. اگر کار بزرگ و قابل توجهی انجام بدهد، قطعاً چند برابر پاسخ آن را می‌بیند این مساله  اعلام شده و در طرح‌های ما از قدیم هم برای مقابله با تجاوزات و درگیری‌ها وجود داشته است اما به طور قطع و یقین به مردم اطمینان می‌دهم که صهیونیست‌ها حرکت عمده‌ و قابل توجهی انجام نمی‌دهند و هر کاری بکند تلاش مذبوحانه‌ای بیش نیست.

سرلشکر جعفری همچنین در سخنرانی خود در‌ این مراسم اظهار داشت: شهید نیلفروشان از 14 سالگی در دفاع مقدس حاضر و با دستکاری در شناسنامه راهی جبهه شد و بعد از یکی دو سال به فرماندهی گردان در یکی از بهترین لشکرهای سپاه یعنی لشکر هشت نجف رسید.

وی افزود: کمتر کسی را تا امروز داریم که تا سن شصت سالگی دائم در حبهه‌های حق علیه باطل بجنگد و جهاد کند.

سردار جعفری ادامه داد: در غالب عملیاتهای دفاع مقدس لشکر هشت نجف یک لشکر خط شکن بود و معمولا هم دشمن را دور می زد و هرجا لشکر هشت در عملیات شرکت می‌کرد آن عملیات موفق بود و فرماندهان گردان نقش اصلی را ایفا می‌کردند و شهید نیلفروشان یکی از فرماندهان گردانهای تعیین کننده بود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله گفت: اگر با دقت نگاه کنیم می‌بینیم دفاع مقدس هنوز ادامه دارد و مقاومت غزه و همه اینها امتداد همان دفاع مقدس است که از ایران آغاز شد و انشا الله به فتح فلسطین ختم می‌شود. حضرت امام فرمودند جنگ ما فتح فلسطین را در پی دارد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم دولت اسلامی در‌ عراق تشکیل شده است که هیچ وقت چنین دولتی هماهنگ با انقلاب اسلامی سابقه نداشته است. دولت صدام به دست آمریکایی‌ها ساقط شد اما دولتی سرکار آمد که جزء جبهه مقاومت است. در سال 80 که آمریکایی‌ها می خواستند غلطی درباره ایران بکنند آنقدر پشتیبانی ملتهای منطقه از ایران قوی بود که نتوانستند غلطی بکنند و از عراق و افغانستان بیرون انداخته شدند.

سردار جعفری تصریح کرد: داعش را به اسم اسلام ایجاد کردند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند اما دیدید چه حماسه‌هایی آفریده شد و لشکرهایی از کشورهای منطقه سازماندهی شدند و با هم علیه داعش جنگیدند تا آمادگی برای روزی که منتظرش هستیم ایجاد شود.

وی گفت: خدای بزرگ در قبال مکر دشمن مکر کرد و این اتحاد بین مسلمین بوجود آمد و امروز شاهد هستیم نیروهای مردمی در کشورهای منطقه شکل گرفته است. البته طبیعی است که در طول این اتفاقات فرماندهانی را به ظاهر از دست می‌دهیم اما این گره خوردن خون سرداران و جوانان جبهه مقاومت اسلامی در‌منطقه نشان می‌دهد اتفاقات بزرگی در حال رقم خوردن است و زمینه سازی ظهور آقا امام زمان را می‌بینیم.

فرمانده سابق سپاه اظهار داشت: شهید نیلفروشان با فرماندهی گردان در جبهه شروع کرد و شاگرد اول مکتب حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار جعفری گفت: شهید نیلفروشان با فکرِ بازی که داشت و با استعداد سرشار خود یک دانشمند و نابغه نظامی سپاه بود که آثار ارزشمندی از خود بجای گذاشته است. شهید نصرالله از ایشان به عنوان یک رفیق و‌ مشاور یاد می‌کرد و بدون هیچ تردیدی بعد از شهادت سردار زاهدی در‌ کمتر از 24 ساعت شهید نصرالله درخواست حضور سردار‌ نیلفروشان را کرد و ایشان هم به سرعت پذیرفت.

فرمانده قرارگاه بقیه الله عنوان کرد: شهید نیلفروشان در تمام عمرش در مقابل حرف باطل صبر نداشت و به شدت ایستادگی می‌کرد در مقابل حرفی که به ضرر جبهه اسلام بود مقاومت می‌کرد و همیشه این روحیه انقلابی‌اش را حفظ می‌کرد و دائم در حال مبارزه و جهاد بود.