اعزام بیش از ۲۳۰۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی

از ۲۸ شهریور تاکنون، بیش از ۲۳,۰۰۰ عمره‌گزار از کشورمان عازم سرزمین وحی شده‌اند.

اعزام بیش از ۲۳۰۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی

به گزارش جهت پرس؛ پس از کش و قوس‌های فراوان و حدود 9 سال انتظار، اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از اواخر شهریورماه آغاز شد. 270 نفر از زائران ایرانی شامل کاروان‌هایی از اهل سنت و اهل تشیع، از شهرهای کردستان و تهران، در تاریخ 28 شهریور وارد مدینه النبی شدند و پس از 5 روز اقامت در شهر پیامبر(ص)، عازم مکه مکرمه شدند.

در این مدت، بیش از 23,000 زائر ایرانی به عمره مشرف شده‌اند که حدود 13,000 نفر از آن‌ها به کشور بازگشته‌اند و بیش از 10,100 نفر در دو شهر مکه و مدینه اسکان دارند.

تمامی اولویت‌های اعلام‌شده می‌توانند با مراجعه به سامانه واحد سازمان حج و زیارت به نشانی MY.HAJ.IR، اطلاعات خود را تکمیل کرده، کاروان خود را انتخاب و رزرو کرده و سپس نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، متولدین دهه 90 هجری شمسی تا سال 1403 و بعد از آن، که والدینشان دارای فیش عمره هستند، می‌توانند بدون داشتن فیش، پس از ثبت‌نام در کاروان‌ها و ارائه مدارک مورد نیاز، همراه با خانواده به این سفر مشرف شوند.

تاکنون بیش از 110,000 زائر عمره‌گزار اطلاعات خود را در سامانه تکمیل و 55,326 نفر هم ضمن واریز وجه و کاروان‌بندی، ثبت‌نام خود را در کاروان قطعی کردند.

متقاضیان پس از رزرو و تعیین کاروان، تنها 48 ساعت فرصت دارند تا مبلغ مربوطه را واریز کرده و با مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی)، مدارک خود را تحویل دهند.

داشتن گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ قطعی سفر الزامی است.

در این مرحله از اعزام‌ها که از 28 شهریور تا 30 آذرماه ادامه دارد، حداقل هزینه برای 10 روز اقامت در مکه و مدینه 43 میلیون و 200 هزار تومان و حداکثر آن 46 میلیون تومان تعیین شده است.