معادله جنگ در حال تغییر است؟

یک فعال سیاسی در یادداشتی با اشاره به عملیات حزب الله علیه تیپ ویژه گولانی نوشت: بنظر می آید حزب الله پس از ضربات سخت امنیتی که از ابتدای جنگ خورد، بعد از عملیات وعده صادق 2 و سفر مسئولیت تراز اول جمهوری اسلامی به لبنان در بحبوحه جنگ، هم از نظر روحیه و هم از نظر تشکیلاتی خودش را بازسازی و سازماندهی کرده است.

معادله جنگ در حال تغییر است؟

به گزارش جهت پرس؛ سلمان کدیور در یادداشتی نوشت: امشب اتفاق بزرگی در جنگ حزب الله علیه اسرائیل رخ داد. حزب الله موفق شد با یک عملیات ترکیبی و با فریب سامانه های پدافندی، به مقر تیپ نیروهای ویژه گورانی در حیفا حمله پهپادی کند.
صهیونیست ها تا الان امار 60 کشته و زخمی را اعلام کرده اند و منابع مقاومت از 100 عدد تلفات حکایت می کنند.

این بزرگترین ضربه به نیروهای صهیونیست از ابتدای جنگ در محور شمالی است.

حزب الله در روزهای اخیر در حال بازگرداندن معادله ضاحیه – حیفا و بیروت – تل‌آویو است. یعنی در مقابل حمله به ضاحیه، به حیفا حمله خواهد شد و در مقابل هدف قرار گرفتن بیروت، پایتخت اسرائیل هدف قرار می گیرد.

این معادله، حالا پس از حمله دو شب پیش حزب الله به تل‌آویو که دوکشته برجای گذاشت و در پاسخ به حمله به بیروت بود، حالا کاملا تثبیت شده است.

بنظر می آید حزب الله پس از ضربات سخت امنیتی که از ابتدای جنگ خورد، بعد از عملیات وعده صادق 2 و سفر مسئولیت تراز اول جمهوری اسلامی به لبنان در بحبوحه جنگ، هم از نظر روحیه و هم از نظر تشکیلاتی خودش را بازسازی و سازماندهی کرده است.

این عملیات های موفق نشان می دهد، حزب الله به طور کامل و موثری همچنان می تواند امنیت رژیم صهیونیستی را در هر نقطه ای تهدید نماید.

این حمله از منظر دیگری هم مهم است و آن، امنیت ملی ج. اسلامی است.

یکی از مهمترین عواملی که طی سالها سبب بازدارندگی جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل شده بود، وجود حزب الله لبنان در همسایگی اسرائیل بود. امری که بعد از حادثه پیجرها و ترور سید حسن نصرالله، تا حد زیادی زیر سوال رفت تا صهیونیست ها را به طمع حمله تمام عیار به ایران بیندازند. حمله امشب نشان داد، ج. اسلامی همچنان بازدارندگی منطقه ای خودش را حفظ کرده است و تا تضعیف موثر حزب الله راه بسیاری مانده است.