در گزارش جهت پرس بخوانید

مزدوران رسانه‌ای در جنگ روانی رژیم صهیونیستی نقش پیاده نظام را دارند

در روزهای اخیر اخبار مربوط به سردار قاآنی در فضای مجاری رونق زیادی گرفته چراکه رژیم صهیونیستی ناکام از ترور سردار دست به عملیات روانی و تخریب چهره ایشان کرده است.

مزدوران رسانه‌ای در جنگ روانی رژیم صهیونیستی نقش پیاده نظام را دارند

به گزارش جهت پرس، عطیه فکری _ در پی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و رفتن سردار قاآنی به بیروت برای سر و سامان دادن اوضاع و خدمات مستشاری شایعات بسیاری علیه ایشان به وجود آمد. نحوه چینش این شایعات نشان دهنده اینست که رژیم صهیونیستی به جد قصد ترور سردار را دارد و تا الان ناکام مانده و صرفا با ایجاد جو تخریبی و عملیات روانی به دنبال نشانه‌ای برای ترور فرمانده نیروی قدس است. آن‌ها با انتشار اخبار هدفمند می‌خواهند افراد مطلع در ایران را وادار به واکنش می‌کنند تا اطلاعات دقیقتری درباره سرنوشت سوژه تحت نظارت برای ترور، منتشر شود. چه آنکه در روز‌های گذشته نیز کانال۱۲ اسرائیل به طور آشکار، از قرارگرفتن فرمانده سپاه قدس در لیست ترور اسرائیل خبر داده بود؛ بنابراین انتشار جزئیات خبر درباره سوژه ترور، اسرائیل را قادر خواهد کرد تا در طراحی عملیات بعدی، بازنگری کند.

رسانه‌ها در دنیای امروز به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزارهای جنگ نرم و عملیات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رسانه‌ها، به‌ویژه در فضای سیاسی و نظامی، با استفاده از تکنیک‌های مختلف به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تغییر روایت‌های موجود هستند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای جنگ روانی، ترور شخصیت است که برای کاهش اعتبار و نفوذ رهبران سیاسی و نظامی به کار گرفته می‌شود. در هفته‌های اخیر، موج جدیدی از حملات رسانه‌های غربی و عربی، به‌ویژه سعودی، علیه سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به راه افتاده است که با انتشار اخبار کذب و اتهاماتی چون ترور و جاسوسی، او را هدف قرار داده‌اند.

وضعیت رسانه‌ای غرب تحت تأثیر صهیونیسم جهانی، وضعیت مبتذلی را می‌گذراند و به طور کامل اعتبار خود را پای دروغ‌های صهیونی گذاشته است. مگر نمی‌گفتند قاآنی در بیروت بوده و در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ترور شده است؟ پس چطور اکنون از بازداشت او می‌گویند؟ البته که جز خنده و استهزای خود راه به جایی نخواهند برد.

یک کاربر مجازی ایرانی به طنز نوشته بود که «‏سردار قاآنی که چند روز قبل توسط صهیونیست‌ها در لبنان کشته شده بود، دو روز بعد یهو زخمی شد و هم اینک نیز توسط سپاه پاسداران بازداشت گردیده و در حال بازجویی است!»

فعالان مجازی برانداز، چون به وطن‌فروشی و نان‌خوردن از مزدوری عادت کرده‌اند، باقی را هم مثل خود تصور می‌کنند به مصداق همان ضرب المثل که کافر همه را به کیش خود پندارد.

سر سرداران ایرانی به سلامت باشد؛ این شایعات تمام می‌شود، فقط اهل رسانه و مجازی باید بیاموزند در هنگامه نبرد، به اطلاع‌رسانی یا سکوت نهادی نظامی اعتماد کنند و البته تحت تأثیر شایعه قرار نگیرند. یقیناً هدف اول هر کدام از این شایعات تحت تأثیر قرار دادن روحیه ملت‌های مقاومت است.

فعالان فضای مجازی چه واکنشی به شایعات نشان دادند؟

فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی پخش شایعات ضد و نقیض درباره سردار قاآنی سعی داشتند سایر کاربران و افراد عادی جامعه را نسبت به واقعیت امر آگاه کنند تا در زمین دشمن و همراه با موج شایعات حرکت نکنند، قشر خاکستری و همچنین قشر همسو با سیاست‌های نظام کمتر وارد بازی صهیونیست‌ها شدند ولی براندازان و افرادی که بغض جمهوری اسلامی را در دل دارند با تخریب دشمن همراهی کردند.

محمد شلتوکی، فعال فضای مجازی در توئیتر نوشت: اگر درباره شخصی، اخبار و شایعات زیادی از منابع خارجی و غیرهمسو که بعضا ۱۸۰ درجه با یکدیگر تناقض دارند منتشر می‌شود، شک نکنید که طرف مقابل، رَد آن شخص را گم کرده و با نشر این اخبار به دنبال کسب اطلاعات است. اخباری که حول سردار قاآنی منتشر می‌شود، از این جنس است …

کاربری به کنایه درباره شایعات پیرامون سردار قاآنی نوشت: سپاه قدس مخفی ترین بخش سپاه هست خیلی از فرماندهاش تا موقع شهادت کاملا گمنام هستن…خود سردار سلیمانی هم تا چندسال قبل شهادتشون ابدا مطرح نبودن اصرار نکنید قاآنی برا شما حضور غیاب بزنه!

فعال رسانه‌ای در توییتر درباره عملیات روانی صهیونیست‌ها نوشت: شاهد یک جنگ روانی-رسانه‌ای تمام عیار و گسترده با محوریت اخبار جعلی علیه ایران هستیم.

کاربر دیگری درباره این اخبار جعلی و ضد و نقیض در توییتر نوشت: تا دیروز از شهادت سردار قاآنی می‌گفتند. حالا که مشخص شده سردار در سلامت کامل هستند، پروژه عوض شده. کاش یک شبکه‌ی تلویزیونی ۲۴ ساعته هم برای نقد و افشای دروغ‌ها و تناقضات اینترنشنال و BBC فارسی می‌داشتیم.

گروهی دیگر از کاربران این اخبار ضد و نقیض و جعلی شبکه‌های ضدانقلاب را سوژه طنز کردند و با شیوه تمسخر و هجو جلو رفتند که در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود.