در گفتگو با جهت پرس مطرح شد؛

معصومی: وعده صادق ۲ پاسخی به گستاخی های رژیم صهیونیستی/ این آغاز ماجراست

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جهت پرس گفت: عملیات وعده صادق ۲ پاسخی به گستاخی های اسراییل در به شهادت رساندن فرماندهان محور مقاومت، اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان بود.

معصومی: وعده صادق ۲ پاسخی به گستاخی های رژیم صهیونیستی/ این آغاز ماجراست

به گزارش جهت پرس؛ اکبر معصومی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «جهت پرس» گفت: سپاه پاسداران ایران اسلامی  در پی شهادت سردار نیلفروشان و برای انتقام خون شهید سید حسن نصرالله و شهید هنیه  در اقدامی غرور آفرین  ۴۰۰ موشک بالستیک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.
وی عنوان کرد: عملیات وعده صادق ۲ پاسخ سختی به گستاخی رژیم غاصبی بود که به دنبال جنگ افروزی و کشتار و شهادت مردم مظلوم مسلمان از غزه تا لبنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و با پررویی تمام دست به شهادت فرماندهان مقاومت زد.
وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ از چند جهت حائز اهمیت است گفت: اول اینکه این عملیات غرور آفرین به اصرار  خود رژیم صهیونیستی و ادامه گستاخی و جنایاتش صورت گرفت چرا که هرچه سپاه و جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد خویشتن‌داری کرده و وضعیت را کنترل کند،  اسرائیلی‌ها روز به روز بر شدت جنایات و کارهای تنش‌زای خود افزودند.

معصومی با اشاره به اینکه اسرائیل با به شهادت  رساندن فرماندهان ارشد مقاومت  از  ترور اسماعیل هنیه تا شهادت  سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان گستاخی را از حد گذراند، گفت:  اسرائیل با این اقدامات وقیحانه  دامنه جنگ را به سمت محور مقاومت کشانده و باعث اتمام  صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و تبدیل آن به یک مقاومت فعال شد.
این کارشناس اذغان داشت:  این پاسخ‌ کوبنده و شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سمت  سرزمین های اشغالی در شرایطی اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق یک تلاش کرده بود در واقع تنها هشداری به رژیم اشغالگر قدس بدهد

ولی در این مرحله سپاه با قدرت موشک هایپرسونیک خود برآوردهای اولیه این رژیم از رهگیری موشک های ایرانی را بر هم زد و پاسخ کوبنده ای دریافت کرد.

معصومی گفت:  نکته بعدی اینکه با توجه به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد پاسخی به حمله ایران که بنا به حق مشروع ما برابر منشور ملل متحد انجام شد، بدهد این بار  پاسخ جمهوری اسلامی ایران  با یک رویکرد سخت تر  پیش می رود  و ایران  قدرتمندتر از مرحله اول پاسخ خواهد داد.

این کارشناس با تاکید بر وحدت و همگرایی امت اسلام در این پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل عنوان کرد:  مهمترین نکته ای که در پاسخ کوبنده ایران به تجاوزات اسرائیل حائز اهمیت است  وحدت و  همگرایی  است که میان مسلمانان از ایران تا لبنان و فلسطین و عراق و یمن و … ایجاد شد و یک حس غرور و خوشحالی زایدالوصفی ایجاد کرد که بسیاری از معادلات را در منطقه تغییر خواهد داد.

معصومی گفت:  سپاه  و جمهوری اسلامی ایران تا الان بر مبنای عقلانیت رفتار می کردند و اقدامی که در پاسخ به گستاخی اسرائیلی ها انجام شد و حمله موشکی ایران  تنها مبتنی بر این بود که خود رژیم صهیونسیتی با رفتارهایش بر آن اصرار کرد لذا حمله و پاسخ قاطع و سختی با هماهنگی و  همگرایی محور مقاومت یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین صورت گرفت.

وی افزود: اما با توجه به سوابق جنایات ائتلاف آمریکایی و صهیونیستی انتظار می رود که آن ها بعد از عملیات وعده صادق ۲ باز هم با نسل کشی غیرنظامیان در غزه و لبنان، تلاش برای ترور عالی ترین مقامات نظامی و سیاسی مقاومت را تشدید کنند.
وی تاکید کرد: ارزیابی ها حاکی از پیروزی مقاومت در میدان های نبرد کنونی در غزه و لبنان و یمن و عراق و موفقیت وعده صادق ۲ است اما جریان مقاومت باید ضمن افزایش هوشیاری ها، بتواند با حداقل هزینه در این میدان به پیروزی برسد.