در گفتگو با جهت پرس مطرح شد؛

قنادباشی: رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه است/ سیاست چندگانه آمریکا در حمایت از رژیم جنایتکار

کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با جهت پرس گفت: رژیم صهیونیستی تهدیدی است که میتواند امنیت خیلی از کشورهای منطقه را دستخوش خطر قرار دهد،  اگر این آتش افروزی و  ماجراجویی و جنایات رژیم صهیونیستی  گسترش پیدا کند طبیعتا منابع نفت منطقه همه به آتش کشیده می‌شود و این به زیان غربیها  خواهد بود.

قنادباشی: رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه است/ سیاست چندگانه آمریکا در حمایت از رژیم جنایتکار

به گزارش جهت پرس؛ جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با جهت پرس گفت: صهیونیست ها در حالی که پرونده سنگین جنایات شان در غزه بر دوششان سنگینی میکرد برای فرار از آن و برای فرار  از بن‌بستی که ایجاد شده بود دست به جنایت های دیگری زد.
وی ادامه داد: جنایاتی که مسلماً با توجه به معادلاتی که در منطقه است گریبان آنها را خواهد گرفت و همه منتظر  واکنش هایی بودند که  در برابر کشته شدن به شهادت رسیدن دبیرکل حزب الله و یارانش از جانب ملت های منطقه علیه صهیونیست ها آغاز شود.
وی ابراز کرد: صهیونیست ها در محاسباتشان بسیار اشتباه کردند و تصور می‌کردند همانطور که در غزه با کشتار و به راه انداختن حمام خون میتوانند به اهداف شان برسند در لبنان هم می توانند.
قنادباشی گفت: صهیونیست ها اشتباه غزه را در لبنان هم مرتکب شدند غافل از اینکه لبنان یک کشور مستقل است و ورود به آن از طریق هوا یعنی نادیده گرفتن تمامیت ارضی و این  یک جرم بزرگ بین المللی است.
وی افزود:  به شهادت رساندن عناصر حزب الله که حزب سیاسی بزرگی در لبنان هستند و در درون پارلمان عضو دارند  هم باز یک جرم  بزرگ سیاسی دیگر است.
این کارشناس گفت:  اکنون برای جهان اثبات شده که صهیونیست تنها جنایتکار نیستند تنها در آدم کشی و ارتکاب جنایاتی مثل نسل کشی، پاکسازی قومی و  جمعی دست ندارد بلکه در عرصه  امنیت هم یک تهدید است و امنیت منطقه را دستخوش خطر قرار داده است.

قنادباشی با بیان اینکه اسراییل تهدیدی است که میتواند امنیت خیلی از کشورهای منطقه را دستخوش خطر قرار دهد، گفت:  اگر این آتش افروزی و  ماجراجویی و جنایات رژیم صهیونیستی  گسترش پیدا کند طبیعتا منابع نفت منطقه همه به آتش کشیده می‌شود و این به زیان غربیها  خواهد بود.

این کارشناس عنوان کرد: مسلما با ادامه این جنایت ها منافع غربی ها در منطقه که حامی اسراییل بودند مورد حمله قرار خواهد گرفت و این یعنی یک ناامنی بسیار شدید فراتر از منطقه و منطقه غرب آسیا و جهانی.
قنادباشی گفت:  این در حالی است که در داخل رژیم صهیونیستی هم نگرانی از برخورد موشک‌هایی که از جانب لبنان خواهد رفت  سبب  تشویش افکار عمومی و مخالفت‌های بیشتر با آقای  نتانیاهو شده است چون قدرت حزب الله طبیعتاً طی روزهای آینده به گونه‌ای هست که میتواند باز هم موشک های بیشتری را به شهرهای صهیونیستی نشین بزند و صهیونیست طبیعتا تاب تحمل آن را ندارند.
وی با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا در حمایت از اسرائیل و برنامه ریزی و فرماندهی حملات اخیر در لبنان گفت: آمریکا در اینجا سیاست چندگانه‌ای را دنبال می‌کند، از یک طرف سعی می‌کند که محور مقاومت را از واکنش نشان دادن با فریبکاری باز دارد و از  طرف دیگر به رژیم صهیونیستی سلاح ها و بمب های سنگر شکن ارسال می کند و این سیاست رسوایی است که مورد انتقاد   افکار عمومی حتی در داخل آمریکا قرار گرفته است.
این کارشناس گفت:  اسرائیل در این زمان نمی تواند تامین کننده منافع آمریکا در منطقه باشد البته آمریکا بارها به جبهه مقاومت توصیه کرده که از انتقام گرفتن دست بر دارد اما با توجه به  آنچه پیش آمده متوجه این فریبکاری و اقدام سیاسی و کوششی برای حمایت از رژیم صهیونسیتی از جانب آمریکا خواهیم بود.