مقاومت وابسته به اشخاص نیست!

ما طائفه ای هستیم که به شهادت انس داریم و از بدو تاریخ خود با آن زیسته ایم. اگر امویان آن زمان توانستند حکومت ظلم خود را با شهادت علویان استمرار بخشند، اسراییل هم خواهد توانست!

مقاومت وابسته به اشخاص نیست!

به گزارش جهت پرس؛ سید آرش وکیلیان در یادداشتی با عنوان “مقاومت وابسته به اشخاص نیست!” نوشت:  مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

این مطلب را در حالی می نویسم که سرنوشت سید حسن نصرالله پس از حمله صهیونیست ها در شامگاه ۶ مهر ۱۴۰۳ نامعلوم است و دعا میکنیم در پناه الطاف الهی باشند.

اما این نه اولین ترور فرماندهان مقاومت توسط اسراییل است و نه آخرینش خواهد بود. پیش از این در سال ۱۹۹۲ دبیرکل سابق حزب الله ، سید عباس موسوی، همراه خانواده اش ترور شد و به قتل رسید. اما این پایان مقاومت نبود بلکه بعد از آن مقاومت اسلامی مردم لبنان موفق شد جنوب این کشور را آزاد کند و صهیونیست ها را شکست دهد. همچنین از جنگ شدید سال ۲۰۰۶ هم سربلند بیرون آمد.

بنابراین، گرچه فرماندهان مهم هستند و وجود سیدحسن نصرالله مثل ستونی استوار برای مقاومت اسلامی لبنان است، اما در بلندمدت مقاومت وابسته به اشخاص نیست.

ما طائفه ای هستیم که به شهادت انس داریم و از بدو تاریخ خود با آن زیسته ایم. اگر امویان آن زمان توانستند حکومت ظلم خود را با شهادت علویان استمرار بخشند، اسراییل هم خواهد توانست.

حتی اگر اسراییل عذاب خوارکننده الهی برای مسلمانانی باشد که فرقه فرقه شده و زیر بار ولایت طاغوت رفته اند، باز هم ظلم استمرار ندارد و وعده الهی حق است:
وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ